Kommentálók kérték

  • KoroknaiS: Építettem egy [url=http://www.cserepkalyhas.com]cserépkályhát[/url] a falu környékén és szántam eg... (2011.09.18. 14:49) ezaSzöveg
  • erdészildi: Lemaradtak a góllövők : Kiss Zoltán 3 gól , Váradi Tamás 1 gól. (2011.09.03. 22:47) Szögletzászló
  • erdészildi: A főedző már tudja : 1 góllal győztünk , 4:3 ide! Fordulatos meccsen, előbb az ellenfél, vezetett ... (2011.09.03. 22:47) Szögletzászló
  • Pipi0188: @t.face: Miért a jegyző urat kérdezed, amikor ott ropta a falu két "tiszteletre méltó" képviselőj... (2011.08.22. 18:30) Indexen a hangosítás
  • pistola: Én meg azt hittem lagzi volt tegnap (szombat) éjjel. :) (2011.08.22. 18:30) Indexen a hangosítás
  • Utolsó 20

Tumblr

Nincs megjeleníthető elem

Blogtévé

Nincs megjeleníthető elem

Testvérblog - Csobánkafórum

Nincs megjeleníthető elem

Szívós Jancsi

1972-2009

Írd be az E-mail címed, hogy azonnal értesülj Cserépfalu eseményeiről!


Tetszett amit Cserépfaluról olvastál? Iratkozz fel rss értesítőnkre!

Ennyien már megtették:

Cserépfalu on Facebook

Szerzői Jogok

Creative Commons Licenc

Túrós béles a nyerő!

darvas 2007.08.07. 10:43

Akkor összefoglalom a múlt pénteket. Képeket még nem tudok prezentálni, mert kommunikációs probléma van a gépem és a számítógép között, de majdcsak le tudom tölteni az összest.

A Petőfi 6 alatt szálltam meg, a tulajdonossal nem találkoztam, éppen a lovas versenyen lovagolt. Azt mondta a telefonba: kulcs a zárban, érezzem magam jól.

Ötkor már gyülekeztek a kemencetúra résztvevői, kétszáz főt tervezett a Polgármester Úr. A terv a következő: faluséta hat állomással, a menet előtt traktoron rendelkezésre áll egy hordó bor, amiből mindenki kedve szerint fogyaszthat. A várakozás közben megnéztem a műv házban egy fényképezőgépkiállítást.

Az első állomáson kenyér és pálinka volt a menü, hatalmas kenyerek sültek a kemencében itt a fél kilós, egy kilós nem divat. A pálinkából nem ittam, de azt meghallottam, hogy a falu vezetősége a mezőkövesdi állatorvoshoz adta le a TB kártyáját.

A második állomáson almás rétes, kis szolíd kemence, inkább a traktor körül múlattam az időt. Balogi Feri fia felvigyázótt, a hordón a fából készült csappal küzdöttünk.

Harmadik állomáson túrós béles. Végre egy tartalmas étel, Az a helyzet hogy dél körül ettem utopljára és kenyér rétes duó nem igazán tette helyre a gyomrom. A bor hatásait is jobb ilyenkor lecsillapítani, vagyis lassítani. Szóval a Béles vezet eddig!

Negyedik állomás hurka uborkával. Dupla adagot kértem, Béla bátyám szelte a kenyeret hozzá. Itt annyira ettem, hogy semmi egyébre nem emlékszem.

Ötödik állomás a jól ismert Gazdaház udvarán. A lúdnyak is ismerős, inkább Zolival a falu jegyzőjével és az alpolgármester Úrral - másodállásban levitézlett futballedző - beszéltük meg a botrányos futballszereplést a tavaszi szezonban. Csokis lúdnyakat azért kipróbáltam. Finom.

Hatodik állomás: sült hús káposztával, ekkor már kezdeztt az eső fenyegetni, szélsebesen kellett elfogyasztani az ételt, nem vagyok nagy káposztás, maradt a béles, a kemencetúra nyertese a túrós béles!

Hetedik állomásként Rokker Zsolti a borpajtában adta elő aktuális hakniját, meglepő módon tetszett az a pár perc amit hallottam az előadásból. Inkább Csabival beszéltük át a szőlőpermetezés fortélyait.

A bor későbbi hatásairól inkább már nem írok, majd a képek fognak beszélni. Remek mulatság keveredett ki, majd elállt az eső és hajnal három körül hazaballgatunk.

Másnap reggel a Fáradt Zsoldosban Csabival még megbeszéltük, hogy eső után miért nem lehet permezetezni, majd a kulcsot visszatettem a zárba.

Címkék: bor túra kemencetúra

Szólj hozzá!


Cserépfalui szállások nagyobb térképen való megjelenítése

A bejegyzés trackback címe:

https://cserepfalu.blog.hu/api/trackback/id/tr81134242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása