Kommentálók kérték

  • KoroknaiS: Építettem egy [url=http://www.cserepkalyhas.com]cserépkályhát[/url] a falu környékén és szántam eg... (2011.09.18. 14:49) ezaSzöveg
  • erdészildi: Lemaradtak a góllövők : Kiss Zoltán 3 gól , Váradi Tamás 1 gól. (2011.09.03. 22:47) Szögletzászló
  • erdészildi: A főedző már tudja : 1 góllal győztünk , 4:3 ide! Fordulatos meccsen, előbb az ellenfél, vezetett ... (2011.09.03. 22:47) Szögletzászló
  • Pipi0188: @t.face: Miért a jegyző urat kérdezed, amikor ott ropta a falu két "tiszteletre méltó" képviselőj... (2011.08.22. 18:30) Indexen a hangosítás
  • pistola: Én meg azt hittem lagzi volt tegnap (szombat) éjjel. :) (2011.08.22. 18:30) Indexen a hangosítás
  • Utolsó 20

Tumblr

Nincs megjeleníthető elem

Blogtévé

Nincs megjeleníthető elem

Testvérblog - Csobánkafórum

Nincs megjeleníthető elem

Szívós Jancsi

1972-2009

Írd be az E-mail címed, hogy azonnal értesülj Cserépfalu eseményeiről!


Tetszett amit Cserépfaluról olvastál? Iratkozz fel rss értesítőnkre!

Ennyien már megtették:

Cserépfalu on Facebook

Szerzői Jogok

Creative Commons Licenc

Ötszáz terrás falu

darvas 2010.06.18. 09:40

Levelet hozott a póstás (skype jozsef1242) három hete. Segítséget kért a cseréplakó, hogy milyen internetszolgáltatót válasszon. Nem tudtam segíteni. Halász Jutka, a kocsma, a futballpálya nyílt wifijével és mobilnettel szoktam netezni Cserépben. Az otthoni bekötőswebre nem tudok választ.

Arra gondoltam, hogy beírom a blogba, hogy segítsetek cserépi olvasók. Az olvasottsági statisztika azt mutatja, hogy a csendes blogolvasó - read only - kisebbség a faluból kerül ki. Ezt elvetettem mert a csakolvasók úgysem válaszolnak. 

Körbekérdeztem pár cserépi barátomnál, ajánlották ezt, ajánlották azt, de nem mondták el a tutit.

Döntöttem.

Kiadtam magam egy Cserépfaluba költöző, Internetre vágyó kedves gyüttmentnek, írtam a legnagyobb internetszolgáltatóknak, mobilszolgáltatóknak és a cserépben ajánlott kisebb szolgáltatóknak, hogy válaszoljanak öt rövid kérdésre:

Sávszélesség?
Ez annyira nem fontos, de jól hangzik, mostában a sebeségek egyre nagyobbak. Átlaghasználó vagyok nem töltök ezer gigás filmeket. Kezdő kérdésnek nem rossz.

Előfizetési csomagok árai?
Mert csomagokban nyomják az árut, sebességtől függően, azt nem mertem megkérdezni, hogy mennyi a legolcsóbb, de az a tervem, hogy olcsót választok.

Hűségidő?
Van ez a gusztustalan szolgáltatói magatartás, hogy lekötik a vásárlókat - mi lenne ha gázt is csak úgy vehetnék ha vállalnám, hogy kettő évig fogyasztom? Rajtam ne nyerészkedjenek ne kössenek le évekig, a legkisebb hűségidős érdekel.

Van-e bekötési költség?
Ha kiválasztom az olcsó és kevés hűségidős szolgáltatót, meglephet-e még súlyos ezresekkel amit csak az apróbetűs rész tartalmaz? Bekötési költségesekkel nem állok szóba!

Adnak-e modemet, szükséges-e modem a szolgáltatáshoz?
Az előző kérdésem továbbgondolása. Azt sem szeretném ha modemárakkal fárasztanának, technológiailag érdekel, hogy fog belemenni a gépembe az Internet. Modem vagy nem modem, ez itt a kérdés?

Akció?
Azt csak nem kérdezhettem meg, hogy lehet-e alkudni. Új felhasználó vagyok tessenek kedvezményt adni!

Tehát:

Olcsó net kell, legyen sebesség azért, kevés ideig legyek odakötve a szolgáltatóhoz, ne kelljen plusz pénzt fizetni esetleges modemért vagy bekötésért, és akciósan örüljenek nekem, új netes baleknak.

12 (tizenkettő) szolgáltatónak küldtem e-mailt, hat ígért választ, öt válaszolt. Leírom a nevüket: ICE DSL Kft., Magyar Telekom Nyrt., Rubicom Zrt, Dárvanet, UPC. Ezek a cégek meglátták bennem a bevételt, a többieket nem érdekelte a pénzem.

Tessenek ide kattintani és tessenek szemezgetni a válaszokból.

Táblázatos formátumban az oszloponként jönnek a kérdések, soronként olvasható egy-egy cég válasza, a sorok végén az Internetszolgáltató neve és weboldala kattintható.

Tessenek kattintani a googledocsért! Remélem frissülni fog újabb adatokkal.

Ha internetszolgáltatós cégtől olvasol kedves ember, töltsd meg válaszokkal a az alábbi táblázatot, hogy megismerhessük a jövőt.

 

Update 06.22.:
Kértem újabb levélben a mobilszolgáltatóktól mobilinterentet három napos tesztelésre, kipróbálásra: 

Vodafone válaszolt, nem ad tesztelésre netet, a mindenkinek elérhető hét napos visszavásárlást ajánlotta, az adatforgalmat a kipróbálási időszakra leszámlázza persze. Ebből nem kérek:

"Tájékoztatjuk, hogy Cserépfalun a GPRS hálózat érhető el, mely átlagosan 40Kbit/sec adatátvitali sebességet biztosít. A lefedettségéről az alábbi internetes hivatkozáson tájékozódhat:
http://mapinfo.vodafone.hu/mapxtreme/Content.aspx
Jelenlegi internet akciónk keretén belül tesztelheti szolgáltatásainkat. Előfizetés vásárlása estében hét napos kipróbálási lehetőséget biztosítunk ügyfeleinknek, vagyis amennyiben nem működik megfelelően a szolgáltatás, abban az esetben a vásárlástól számított hét naptári napon belül visszamondhatja az előfizetést, így csak az adott napokra számlázzuk ki a szolgáltatás havidíját részarányosan."

update 06.23: A T-Mobile is válaszolt, Ők sem adnak kipróbálásra semmit. Visszakérdeztek hová is akarom pontosan a netet, amit nem igazán értek. Írjam meg hogy Cserépfaluban a kocsmateraszon szeretnék Internetezni? Nem lettem okosabb

Őszintén sajnáljuk, azonban kérését nem áll módunkban teljesíteni. Megértését köszönjük. Amennyiben Önnek könnyebbséget jelent, akkor kérjük, írja meg részünkre a pontos címet[...], hogy a területen lévő lehetőségekről és sebességről tájékoztatni tudjuk.

Címkék: internet cserépfalu internetszolgáltatás

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://cserepfalu.blog.hu/api/trackback/id/tr442090798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KariKa 2010.06.21. 12:29:19

Klassz lenne, ha a mobilnettel kapcsolatos információidat is megosztanád.
A mobilnetnél nagyon nem mindegy, hogy milyen a lefedettség, jelerősség.

Melyik cég mobilnetjét használod, esetleg volt másik cég is, amely szolgáltatását tesztelted?

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.06.21. 12:37:52

Jó ötlet. Legközelebb megyek egy falukört, letesztelem sebességel együtt a mobilnetet. kösz.
Pannonnal nyomatom elsősorban a "központban" használtam de sebességet nem mértem, megbízható volt. A másik kettőről nincs infóm, nekik is küldtem levelet, de nem válaszoltak.

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.06.22. 14:25:14

a poszt folyamatosan frissül

KariKa 2010.07.06. 14:33:22

@darvas: Nekem is pannon van idehaza (bp), tavaly télen próbáltam utoljára otthon. Ketyegett valóban, de azért nem estem hanyatt tőle.
Mindenesetre _nagyon_ hasznos a bejegyzés.

köszi és üdv
Karesz

ui: most jut eszembe, hogy tavaly nyáron egyik barátom magával hozta a tés mobilnetjét, mértünk is a speedtest.net-en, s ha jól emlékszem, a pannon rávert valamit a magentára

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.07.06. 14:36:05

@KariKa: valahogy beragadt a hozzászólásod a rendszerbe, bocs,
hétvégén nem volt időnk mérni semmit, augusztusban három napig leszünk befejezem a posztot!
süti beállítások módosítása