Kommentálók kérték

  • KoroknaiS: Építettem egy [url=http://www.cserepkalyhas.com]cserépkályhát[/url] a falu környékén és szántam eg... (2011.09.18. 14:49) ezaSzöveg
  • erdészildi: Lemaradtak a góllövők : Kiss Zoltán 3 gól , Váradi Tamás 1 gól. (2011.09.03. 22:47) Szögletzászló
  • erdészildi: A főedző már tudja : 1 góllal győztünk , 4:3 ide! Fordulatos meccsen, előbb az ellenfél, vezetett ... (2011.09.03. 22:47) Szögletzászló
  • Pipi0188: @t.face: Miért a jegyző urat kérdezed, amikor ott ropta a falu két "tiszteletre méltó" képviselőj... (2011.08.22. 18:30) Indexen a hangosítás
  • pistola: Én meg azt hittem lagzi volt tegnap (szombat) éjjel. :) (2011.08.22. 18:30) Indexen a hangosítás
  • Utolsó 20

Tumblr

Nincs megjeleníthető elem

Blogtévé

Nincs megjeleníthető elem

Testvérblog - Csobánkafórum

Nincs megjeleníthető elem

Szívós Jancsi

1972-2009

Írd be az E-mail címed, hogy azonnal értesülj Cserépfalu eseményeiről!


Tetszett amit Cserépfaluról olvastál? Iratkozz fel rss értesítőnkre!

Ennyien már megtették:

Cserépfalu on Facebook

Szerzői Jogok

Creative Commons Licenc

Csőre töltöttem a géppisztolyt

mnobsitos 2008.12.09. 16:22

Darvas annyira kért régebben katona történeteket, ismerőseimet, akikkel a cserépi kaszárnyában szolgáltam értesítettem, Szomolyán, Noszvajon, sőt Cserépfaluban is, hogy legyenek, szívesek írjanak katonatörténeteket, a blogba de sajnos zárt fülekre találtam, vagy csak nem akarják megosztani félve őrzött titkukat. Egy ilyen nekem is van, de úgy döntöttem elmesélhetem, hiszen attól nem leszek kevesebb, legfeljebb pár embernek derűs perceket okozok. A történtek után Én is nagyot nevettem, de akkor….??

Tehát a történet:

Mindez az után történt, hogy alapkiképzésről visszakerültem a cserépi kaszárnyába. Divat volt akkoriban a humoros katonai képeslapok küldése szeretteinknek, elég sok féle volt. Én is küldtem haza szeretteimnek, de soha nem hittem volna, hogy egy dolog azok közül, ami a képeslapokon volt velem is megtörténik.

„Kedves” rajparancsnokaink erős kézzel, verték a fejünkbe az őrszolgálat rejtelmeit, még a háló felmosása közben is azt kellet mondani, ami a szabályzatban volt az őrszolgálatról. Pár hét után, mert hamar tanul a baka, ha rá van szorítva őrségbe is lépettünk, és nagyon szorgosan be is lettünk osztva, az írnokunk jóvoltából, mint kopaszok őrszolgálatra. Az egyik öreg őr katona nevezetesen - biztos nem haragszik, ha leírom a nevét- Rózsa Sándor mindig azt mondta felkészítésen. Majd ha maguk is leadták kopaszok a 350 őrséget ( nem elírás valóban 350 –et írtam,) maguk is fogják tudni, mint Én. Akkoriban még az öreg katona nem tegezte a kopaszt.

A történet kb. a 4-ik őrszolgálatomban esett meg velem, mert a kopasz az még figyelt, az öregebbek aludni jártak ki a toronyba.

Már langyosan cirógatta az ember arcát a friss tavaszi szél. Éjfélkor, lettem felállítva az őrhelyemre, a 4 sz őrhelyre. Hajnal volt kb. fél kettő, már vártam a váltást, és egyszer csak lépések zajára lettem figyelmes. Szinte vágni lehetett volna a sötétséget, semmit nem láttam, de tudtam ez még nem a váltás, kiszóltam az ablakon, Állj! Ki vagy? A géppisztolyomat előre húztam. Nagy csönd lett egy pillanatra, és most még feszültebben figyeltem, majd pár másodperc múlva ismét az ismerős lépések, és ki kiáltottam megint Állj! Vagy lövök! És csőre töltöttem a géppisztolyt, de közben járt az agyam, az erőben csak akkor lehet jól látni, ha telihold van, vagy ha lámpád van, -A kiabálásaimkor mindig csend lett, de utána megint lépéseket halottam, nem mondom, hogy nyugodt voltam, mert beindult a zabszem reakció.- és hirtelen kigyulladt a fejemben a fény hát itt a reflektor. Fölkapcsoltam és a felvillanó fényben mit láttam meg? Egy nagy tapsifüles vigyorgott rám az őrtorony aljából majd szépen tovább ugrált a lábain és ismét halottam a lépéseket. És elkezdetem nevetni, és alig tudtam abbahagyni, de gyorsan kellet cselekednem, nehogy megtudják ezt a hősiesnek éppen nem nevezhető történetemet. Gyorsan ki kellet üríteni a géppisztolyt és visszatenni a tárba a lőszert. Éppen, hogy végeztem, megint lépéseket hallok, Állj! Ki vagy? kiálltok, és jön a válasz Őrparancsnok! Váltás! Ez Kákóczki Artúr szakaszvezető elvtárs volt, a kopaszok soraiban a rettegett Iván.

Ez tehát az Én történetem. Én pont egy ilyen képeslapot küldetem haza a szeretteimnek, amin egy baka áll a toronyban és alatta egy nagy tapsifüles vigyorog. Már nem emlékszem mi volt a felirat ezen a képeslapon, de talán nem is az a legfontosabb, hanem, hogy a tapsifüles és Én is túléltük a nagy kalandot.

 

Címkék: katona géppisztoly cserépi laktanya tapsifüles

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://cserepfalu.blog.hu/api/trackback/id/tr28813283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

darvas · http://dtp.tumblr.com 2008.12.10. 14:30:32

Darvas amit kér megkap :)
Köszi! A tapsifülesnek szurkoltzam!

kiruapu · http://kiruapu 2008.12.11. 14:10:21

Az őrségről jutott eszembe.Kopaszként sokszor voltam "támlás".Bődületes szép volt a kilátás.Szerettem a távcsővel a zsérci utat kémlelni.Elképzeltem a szabad embereket akik mennek a szőllőikbe,pincéjükbe.Aztán amikor nagysokára eltávot kaptam Miciékkel diszkózni mentünk Zsércre.Hazafelé úgy éjfélután elértünk a vadkörtefa környékére.Láttuk a falunk fényeit,de ott jobbra fenn távol égtek a laktanya fényei is.Arra gondoltam vajon most ki állhat kinn.Megakartam tudni amikor visszakellett menni,de csak kimaradt.
Azóta már utaztam egyszer arra, de hiába kerestem a fényeket,örökre elaludtak. Pedig micsoda élet volt ott ,közel a faluhoz mégis elzárva mindentől!
süti beállítások módosítása