Kommentálók kérték

  • KoroknaiS: Építettem egy [url=http://www.cserepkalyhas.com]cserépkályhát[/url] a falu környékén és szántam eg... (2011.09.18. 14:49) ezaSzöveg
  • erdészildi: Lemaradtak a góllövők : Kiss Zoltán 3 gól , Váradi Tamás 1 gól. (2011.09.03. 22:47) Szögletzászló
  • erdészildi: A főedző már tudja : 1 góllal győztünk , 4:3 ide! Fordulatos meccsen, előbb az ellenfél, vezetett ... (2011.09.03. 22:47) Szögletzászló
  • Pipi0188: @t.face: Miért a jegyző urat kérdezed, amikor ott ropta a falu két "tiszteletre méltó" képviselőj... (2011.08.22. 18:30) Indexen a hangosítás
  • pistola: Én meg azt hittem lagzi volt tegnap (szombat) éjjel. :) (2011.08.22. 18:30) Indexen a hangosítás
  • Utolsó 20

Tumblr

Nincs megjeleníthető elem

Blogtévé

Nincs megjeleníthető elem

Testvérblog - Csobánkafórum

Nincs megjeleníthető elem

Szívós Jancsi

1972-2009

Írd be az E-mail címed, hogy azonnal értesülj Cserépfalu eseményeiről!


Tetszett amit Cserépfaluról olvastál? Iratkozz fel rss értesítőnkre!

Ennyien már megtették:

Cserépfalu on Facebook

Szerzői Jogok

Creative Commons Licenc

Rudinszky Tamás polgármester jelölt

NyergesLovas 2010.09.07. 17:13

VIGYÁZAT!!! VÁLASZTÁSI KAMPÁNY CSERÉPFALUBAN! TUDNIVALÓK ITT!

Tisztelt Választópolgárok!

Rudinszky Tamás vagyok, 44 éves, nős, két gyermek édesapja. Feleségem, Dr. Nyerges Ágnes ügyvéd Egerben, fiaim az egri Dobó István Gimnázium diákjai, kitűnően tanulnak, kiemelkedően sportolnak.

1991 óta működtetem sikeresen a vállalkozásomat. Jelenleg pénzügyi, üzletviteli, marketing tanácsadó vagyok főtevékenységben, mellette a faluban állattenyésztéssel és falusi turizmussal is foglalkozom.

Szüleim révén 16 éve kerültem kapcsolatba Cserépfaluval, és annyira megtetszett, hogy vettünk itt egy házat. Mára már állandó lakosa vagyok a falunak

Az utóbbi években a falu életében felhalmozódott, egyre súlyosabb problémák hírei hozzám is eljutottak. Ezért úgy döntöttem, hogy nem nézem tovább tétlenül a gondok folyamatos elodázását, hibás megítélését, az önkényesség elharapózását és a döntések átláthatatlanságát, hanem a rendelkezésemre álló szakmai tapasztalattal, irányítási rutinnal, jogi háttérrel megpróbálom pozitív irányba befolyásolni a falu ügyeinek alakulását.
Képesnek érzem magam arra, hogy a falu bizalmát megszerezve, polgármesterként tiszta viszonyokat teremtsek az önkormányzati gazdálkodásban, a hivatal működésében és a lakosság érdekeit szolgáló fontos döntések meghozatalában. Nyílt és átlátható működést szeretnék bevezetni, a falu lakosságának bevonásával. Programomat kiemelt ügyekre, illetve rövid és hosszú távú feladatokra építem.

Kiemelt program:
Az Önkormányzat működésének átvilágítása! A tényleges gazdálkodási és működési adatok megismerése, ami nélkül a meglévő hatalmas mínuszos költségvetés alapján előre ígérgetni felelőtlenség, félrevezetés és hazugság volna. Az elérni kívánt cél:
Pénzügyi átláthatóság, Szakszerűség, Átgondoltság!

Rövid távú, azonnali megoldást igénylő program:
A kritikus pontokon a vízelvezetési és csatorna-gondok haladéktalan megoldása, lakossági tapasztalatok alapján, szakértő bevonásával. Nagyon fontos probléma!

Hosszú távú program:

  • Az óvoda és az iskola megmentése, megtartása, az iskola mint közösségi tér jobb kihasználása. Az iskolai konyha működtetésének újraindítása, falubeli emberek foglalkoztatásával.

  • A falu közösségi szintereinek a rendbetétele, használhatóságuk biztosítása: a művelődési ház, a játszótér rendbehozása, a Berezdtető és a Berezdi sétány zöldkörnyezeti ápolása és fejlesztése.

  • A turizmus fejlesztése, az erőfeszítések egybefogása, a vendéglátás lehetőségeinek mindenki számára elérhetővé tétele.

  • A víz- és csatornadíj olcsóbbá tétele új szerződéssel, új szolgáltatóval. Mindezek megvalósításához az elérhető források (pályázatok, támogatások, felajánlások stb.) felkutatása és a falu közösségének érdekében való hasznosítása.


És még rengeteg feladat, ötlet, elképzelés!

Ezért kérem szavazzon a változásra, Rudinszky Tamásra!

Rudinszky Tamás

Címkék: rudinszky tamás cserépfaluválaszt2010

66 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://cserepfalu.blog.hu/api/trackback/id/tr162278220

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Érdekes hónap elé nézünk 2010.09.09. 22:04:55

mondtam szeptember 4-én reggel. Hajnalban, amikor fűkaszát kölcsönöztünk a szomszédos kisváros gépkölcsönzőjéből (Wieszt kölcsönző - jó cég, udvariasak, rugalmasak, én lgalábbis kedvelem őket:) - ez itt a reklám helye) a ligeti ABC előtt találk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cserépilány 2010.09.08. 11:36:11

Nagyon szép a fotó és nagyon szép igéret , de könyörgöm legyen már ennek vége.Alig ,hogy megszabadultunk a kopogtató cédula leadásakor Rundinszkytől már megint itt van.Jót tenne a falunak ha végre visszavonulna felesége szoknyája mögé ahol eddig is volt , mert miatta fogja inkább Pistát választani a lakosság és ez nem lenne jó senkinek.
16 éven át nem foglalkozott a falusi néppel , átnézett fölöttük .Minek ez a képmutatás.Van aki ezt hirtelen jött érdeklődést behízelgést beveszi.Neki csak a trón kell , hogy anyu mellett végre ő is legyen valaki ne csak egy TV szerelő.Pedig az is egy szép szakma ha valaki lelkiismeretesen dolgozik, de nem hangzik olyan szépen mint a menager.Cserépiek ébredjetek Rudinszkyn kívűl hála a jó égnek még van 3 igazi cserépi jelölt.
Ajánlom mindenkinek!

pistola 2010.09.08. 11:52:18

"manager" az.
ilyen komoly személyeskedés után az ember elvárna egy aláírást is.

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.09.08. 11:54:37

@pistola: bevállaltam, hogy nem cenzúrázok, már kaptam telefont is, hogy rossz döntés volt. Mi legyen? Nagyon nem szeretném ha errefelé menne a történet.

cserépilány 2010.09.08. 12:06:55

Az elírásért bocsi a többit komolyan gondoltam.
Gondolhattam volna ,hogy egy ilyen nagy kutya hamar megugat.
Hisz ő vigyáz a gazdira.
Puszi neked Pistola!

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.09.08. 12:12:46

@cserépilány: úgy tudom pistolát a kutyája irányítja, kérlek a személyeskedést hagyjuk itt. köszi.

cserépilány 2010.09.08. 12:28:11

Igazad van nem is akarok személyeskedni.Nyugodtan törölheted a hozzászólásomat amit hirtelen felindulásomban tettem.

pistola 2010.09.08. 12:31:38

:)) ne cenzúrázz fater! Cserép történetének egyik legkabarésabb ideje elé nézünk. Szétröhögöm magam. Talán egyszer megírom az itt tapasztaltakat... :))

Ui cs.lánynak: Sokkal szabadabb vagyok, mint te valaha is lehetnél... ;)

pistola 2010.09.08. 12:35:59

@cserépilány:
nincs miért felindulnod ennyire. nem hiszem, hogy én valaha is bántottalak volna, bárki is legyél. nem kell ennyire elragadtatni magadat.

NyergesLovas 2010.09.08. 13:06:32

@cserépilány: Vagy fiú! Most néztem, ma gyorsan névtelenül bejelentkeztél, ez a 3 hozzászólásod volt eddig, remek ez jól sikerült. Nem fogok lealacsonyodni most sem, és soha az ilyen és ehhez hasonló személyeskedő megnyilvánulásokhoz! Főleg a névtelenekhez nem. Szerintem minősítetted magad.
Nem vagyok manager és nem vagyok TV szerelő, bár voltam és nagyon büszke vagyok rá. Most , ha a munka minőségére gondoltál , lószart is pakolok reggel, este,sőt kecskét is fejek, és kecskesajtot is csinálok. Nagy-nagy örömmel!
A munka nem szégyen!
A Petit szerintem ne mocskold, mert úgy tűnik a lába nyomába sem léphetsz, legalábbis az anonim írásod alapján. Egyébként, együtt találtuk ki a kecskézést és becsületesen csináljuk mind a ketten.
Megjegyzéseidet köszön és örömmel olvasom, hogy rád és az általad emlegetett másik 3 jelöltre számíthat a falu. Eddig hol voltatok? Miért nem érdeklődtetek? Senki nem volt egy KT-n sem? Remek , felelős gondolkodás mindenki részéről!
Sok sikert kívánok minden jelöltnek!
Rudinszky Tamás

pistola 2010.09.08. 16:14:15

@cserépilány:
nem mellesleg véleményezhetnéd inkább a mondanivalóját, ahelyett, hogy felpörgeteg magad a személyén.
és ezt még csak nem is a védelmében mondom.

Aragonia 2010.09.08. 16:14:55

Kedves Mindenki!

Sokat gondolkodtam rajta, hogy bele avatkozzak és hozzászóljak-e ezekhez, ezekbe a kommentekbe, szócsatákba. Aki olvasta a Tóth Peti 4 oldalas kampányszövegét, amit érte írtam, az nagyjából leszűrhette, hogy számomra az emberi értékek, és a gyökerek a meghatározóak és nagyon fontosak!
Tudom, nem vagyunk egyformák és nem mindenkinek egy és ugyanaz a véleménye a világ és az élet dolgairól. De egy dolgot ne veszítsünk szem elől!
„Minden emberi cselekedetet az alapvető két indulat egyike mozgat, a félelem, vagy a szeretet”.
Éppen ezért, én próbálom az életemet, nem félelemmel élni, hanem szeretettel fordulni mindenki felé.
Éppen ezért az "üzenetem" a következő, még ha nem is értik elsőre meg azok, akiknek szól:

Rudinszky Tamásnak:

„Ezért mondom, legyél fény a sötétségben, és ne átkozd a sötétséget! És ne feledd, hogy ki vagy olyankor sem, amikor mindenfelől körülfog mindaz, ami nem vagy. Csak adj hálát a teremtésért, akkor is ha éppen a megváltoztatásra törekszel. És tudd, hogy amit a legnagyobb megpróbáltatásod idején teszel, az lehet a legnagyobb diadalod. Mert az általad teremtett tapasztalat annak a kinyilvánítása, Aki vagy és Aki lenni akarsz.”

A „cserépi lánynak”:

„Az elképzeléseid a helyesről és a helytelenről, pontosan azok, amik: elképzelések
Ezek a gondolatok alkotják az alapját és teremtik meg a lényegét annak, Aki vagy. Egyetlen okod lehet rá, hogy változtass rajtuk, egyetlen cél szentesíti a módosítást: ha nem vagy boldog azzal, Aki vagy. Csak akkor tudhatsz, ha boldog vagy. Ha az értékeid szolgálnak téged, akkor őrizd meg őket. Érvelj mellettük, harcolj értük, és védd meg őket. Ám olyan módot keress a küzdelemre, amivel senkinek nem ártasz.
Az ártalom nem szükséges alkotórésze a fejlődésnek!”

Ennyit szerettem volna hozzáfűzni a kommentekhez. Remélem mindenki érti a Neki szánt idézetet.

További szép napot mindenkinek!

Boros Anett (Aragonia)

doktorozs 2010.09.08. 20:42:03

Kedves Cserépi Lány!

Betűhíven: "16 éven át nem foglalkozott a falusi néppel , átnézett fölöttük .Minek ez a képmutatás.Van aki ezt hirtelen jött érdeklődést behízelgést beveszi."
Ha hiszi, ha nem - az emberek tudnak változni. Olykor-olykor jó irányba is. Sajnálnám, ha nem találkozott volna még ilyennel.
Az emberek olykor - bár nem feltételeztük volna róluk, mégis - fel tudnak nőni a feladathoz. Remélem, fog még ilyet tapasztalni.
Addig is szemlélje több kíváncsisággal és kevesebb türelmetlenséggel az életet.

Üdvözlettel
Szkárosi Endre

Cserépifiú 2010.09.09. 01:44:04

Kedves cserépilány!

Én a helyedben nem mernék Rudinszky Tamással újat húzni, mert még feljelent. Köztudott, hogy Ő eddig ebben élte ki magát.

Micsoda fordulat, most azt a népet akarja „szolgálni” amelyiket 16 éven keresztül „szívatott” teljesen lenézett. A baj csak az, hogy kutyából nem lesz szalonna! (Válasz Szkárosi Endrének!)

Személyeskedés!? Itt egyfolytában csak az megy. Polgi Pistát csesztetitek (aki meg is érdemli), meg mikor ki kerül terítékre. Undorító ez a stílus.

Cserépilány! Hozzászólásodhoz csak annyit: tökéletesen egyetértek Veled!
Én is csak ajánlani tudom az említett 3 polgármester jelöltet. Ha mégsem jönne össze valamelyiknek, inkább maradjon Pisti, mint hogy Tomi legyen! Isten óvja meg ettől Cserépfalut!

Remélem bölcsen fognak dönteni a választópolgárok.

Cserépifiú

NyergesLovas 2010.09.09. 01:44:41

@Aragonia: Kedves Anett!

Meg kell, hogy osszam veled és az olvasókkal a mai nap, számomra legjobb híreit. Hihetetlen sok biztató szót kaptam / olyan emberektől is, akikről nem is gondoltam, hogy velem vannak /, megállítottak az utcán, telefonáltak , hogy támogatásukról biztosítsanak, miután olvasták a fenti remekművet.
Igazából meglepve éreztem magam, mert én nem tulajdonítottam egy névtelen levélnek ekkora jelentőséget.

Köszönöm mindenkinek a jó gondolatokat, biztató szavakat.

Jobban örültem volna, ha a programomat kezdi taglalni, és nem a családi és munkahelyi státuszomat. Az álláspontok egészséges ütköztetése, az inteligens vita, csak a falu érdekeit szolgálhatja. Az építő kritika sokat segíthet, mindig jól jöhet.

herceg040101 2010.09.09. 08:56:36

@Cserépifiú: Izgultok mi? Fostok , a lovasembertől és az igazától . Miért nem voltál eddig ilyen bátor? Szánalmasak vagytok a cserépilánnyal vagy sztem ugyan az írkál. Kár, hogy a cserépi jelzőz odatetted, mert az ilyen stílus nem jellemző ott!

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.09.09. 09:00:37

@herceg040101: egy napra kitiltalak a blogból, mert ez a stílus se jellemző. Kérem szíveskedj rendesen viselkedni!

NyergesLovas 2010.09.09. 09:44:06

@darvas: Petikém! Elkezdtél moderálni? Elég egyoldalúan!

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.09.09. 09:47:42

@NyergesLovas: nem moderálok, kiengedek minden hozzászólást, de az utóbbinál kitaláltam, hogy aki durvul azt egy napra kitiltom, Nem szólhat hozzá a bloghoz 24 órán keresztül. Szankció. Hátha másnap, egyet aludva a történetre rájön, hogy amit tett nem jó. Neki se, nekünk se, és a nemzetnek se!

NyergesLovas 2010.09.09. 10:40:54

@darvas: OK! Egyetértek, de ettől mocskolódó, szemetebb írást is kiengedtél kétszer is , akár az én káromra.

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.09.09. 10:44:06

@NyergesLovas: Mindenki kárára történik sajnos, remélem megérti mindenki.

doktorozs 2010.09.09. 12:05:09

Idézet Cserépifiútól: "Micsoda fordulat, most azt a népet akarja „szolgálni” amelyiket 16 éven keresztül „szívatott” teljesen lenézett. A baj csak az, hogy kutyából nem lesz szalonna! (Válasz Szkárosi Endrének!)"

Álljon meg a menet! Az, hogy valaki - állítólag - többek számára nem rokonszenvesen viselkedett, úgymond "fenn hordta az orrát", mint mondják, nemigen elegyedett szóba másokkal - az nem a kutyaság és a disznóság kategóriája, legfeljebb az ellenszenvességé. Rudinszky Tamás nem lopott, nem csalt, nem hazudott, nem emelt kezet másra, nem nevezett másokat nyilvánosan ge..nek és fa..nak.
Hány olyan embert ismertem, aki elsőre ellenszenvesnek tűnt, és kiderült, munkában, együttműködésben, barátságban, milyen komoly emberi értékei és tartalékai vannak! Aki nem keresi a kedvünket, még nem biztos, hogy rossz ember! És az emberi érés, az élet változó helyzetei viselkedését is rokonszenves irányba fordíthatják.
Való igaz, hogy disznóból lesz a szalonna. De nem hinném, hogy Cserépfalunak most disznókra volna szüksége. (És ezt még véletlenül se vegye senki személyesen magára!) Inkább hű, okos kutyákra.

(Szkend viszontválasza Cserépifiúnak.)

doktorozs 2010.09.10. 06:40:17

@darvas: ezt én sem értem. Miért pont itt lett eleged? Szerintem a cserépi lány volt az első lépés. Ha moderálni akarsz, őt kellett volna egy napra kitiltanod.
rzs.

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.09.10. 13:59:18

@doktorozs: hoztam egy új kommenttörvényt, Herceg hozászólása után lépett hatályba. Visszamenőleg nem tudom alkalmazni.

abrakadabra0101 2010.09.10. 21:17:02

Tetszik a kampányszöveg, DE!!! őszintén szólva ugyanazt látom benne, mint a négyévenkénti parlamenti választások előtt - sok-sok üres ígéretet, amely szépen hangzik ugyan, de megvalósíthatatlanok. A megvalósításukhoz sokkal többre van szükség, mint szép szavakra, hiú ábrándokra - mondjuk közigazgatás terén szerzett komoly tudásra és tapasztalatokra, aminek - mint látszik - jócskán híján van tisztelt Rudinszky Úr! Ettől függetlenül valóban olyan programot fogalmazott meg, amelyre nagyon nagy szüksége lenne Cserépfalunak...

pistola 2010.09.10. 21:55:39

két napig nem jártam erre és micsoda forgalom! zsíír! :)

NyergesLovas 2010.09.10. 23:18:56

@abrakadabra0101: Ha ma Magyarországon már az 1000 fős települések polgármesterei is közgazdász professzorok lennének ,az lenne a legjobb, valóban.
Mint írtam, az önkormányzati gazdálkodás teljes átvilágítása, monitoringja nélkül, ígérgetni felelőtlenség, hazugság lenne. Ezért kezdtem ezzel a programajánlómat, csak ez után lehet becsülettel tervezni. Már olvashatott ugyan részletesebb programot , azon én is elgondolkodtam milyen forrásokra épít a tisztelt jelölt. Amit leírt , az egy pozitív költségvetésű önkormányzatnál is jelentős beruházásokat jelent. Nagyon nehéz helyzetben van már az önkormányzat, talán csőd közeli állapotban a felelőtlen gazdálkodás miatt. Nagyon nagy feladat lesz bárkinek is talpra állítani.
Konkrét ígéretem van két közgazdásztól / gazdasági igazgató és egy igazságügyi könyvszakértő / ingyenes, teljeskörű gazdasági átvilágításra.
Jó kapcsolati rendszerrel, ügyes szakemberekkel, tenni akaró testülettel és jó menedzseléssel szerintem van remény.
Ambiciózus, lendületes emberek kellenek most a falu élére, le kell cserélni a 16év alatt ellaposodott vezetést. Természetes folyamat, hogy hosszú idő után "ellustulnak" a vezetők, nincs versenyhelyzet, nincs kihívás. Gondoljunk a multicégek személyi politikájára, 3-4 évente váltás van.
Azt is írtam , hogy megfelelő jogi háttérrel. Gondolom, nem kell magyaráznom, hogy ezt miért mondtam, mire értettem. Balgaság lenne nem kihasználni a feleségem adta ügyvédi lehetősségeket.
Nézze, én megpróbálom! Tudom, hogy nagyon nagyot kockáztat az aki nyer és átveszi a hivatalt, mely az utóbbi időben már csak a napi túlélésért küzdött. Az 5 jelöltből 2 eddig ott ült,részt vett a sehová nem vezető döntésekben.
Ténylegesen nem tudom, hogy a többi jelölt tisztában van e ezzel a teherrel, mert semmilyen fórumon nem találkoztam velük, viszont ha nem tudják , akkor nagyfokú felelőtlenség csak úgy bevállalni, csak azért,mert nagy a rokonság....
Hajrá mindenkinek, kell a változás!
Rudinszky Tamás

abrakadabra0101 2010.09.11. 15:42:52

Tisztelt Rudinszky Úr!
Bizonyára figyelmesen elolvasta a hozzászólásomat. Nyilván sehol nem olvasta benne, hogy közgazdász professzort ajánlanék az 1000 fős falu élére (mellesleg ez az Ön részéről degradáló, hisz miért ne érdemelhetne egy 1000 fős falu közgazdász professzort polgármesternek?), csupán azt várom el, hogy - ahogy Ön is megfogalmazta - a csőd szélén álló falut ne olyan ember igazgassa, akinek nincs KÖZIGAZGATÁSI (és nem közgazdasági) tapasztalata. A polgármesteri ambíciókkal rendelkezők ne ilyen falun gyakorlatozzanak, aztán pedig, ha beüt a krach, ujjal mutogassanak az elődökre, hogy azok mit rontottak el. Az egy másféle politika, amit a nagyok gyakorolnak a parlamentben. Ennek a falunak jelenleg SZAKTUDÁSra van szüksége. Ha Önnek megvannak a megfelelő emberei erre, az kiváló, csak tényleg legyen a szavai mögött tartalom.
Egyébként pedig értem én, mit szeretne és azt hogyan vinné véghez, de amennyiben megengedi, leírom, miért gondolom, hogy nem nyerheti meg EZT a választást! Őszintén szólva az elmúlt napokban időt és energiát nem pazarolva elolvastam az összes hozzászólását. Logikusan érvel - nyilván ügyvéd feleségének IS köszönhetően - sok mindenben. DE! A logikus érvelései közben hatalmas szarvashibákat vét. Kettőt is - és sajnos folyamatosan...
1. Túl sokat foglalkozik azzal, milyen hibákat vét a jelenlegi vezetés (mert valóban nem hibátlan), folyamatosan az átvilágításról, monitoringról esik szó, mintha a helytelen - vagy Ön által helytelennek vélt - gazdálkodás felelősének pellengérre állítása lenne a cél. De az a MÚLT. Véleményem szerint ennek a falunak JÖVŐre van szüksége és nem arra, hogy az elkövetkező években a vádaskodásokat "hallgassa", milyen volt és miket tett Kósik Pista. Mert ezt a ROSSZ politikusok teszik. Inkább a jövőre koncentáljon és addig is próbáljon meg közigazgatási tudásra szert tenni, ne azzal példálózzon, milyen emberei vannak, mert ezek az emberek most még itt vannak, holnap meg eltűnnek, mint a kámfor és akkor kire támaszkodik majd? Különben is. Az átvilágítás önmagában nem elég, a probléma feltárása után szükség van megfelelő szaktudásra annak orvoslására. Vagy ezt is az ismerősei végzik majd úgy, hogy a falu költségvetéséből erre nem kell áldozni?
2. Nagyon rossz politika azzal dobálózni, hogy kinek mekkora a rokonsága ebben a faluban, mert itt valamilyen szinten szinte mindenki rokona mindenkinek. És persze, hogy reálisan lát az ember és talán tudja is, hogy "nem való polgármesternek a Petike, vagy a Rózsika, na de mégiscsak a rokonom/családom, ha nem rá szavazok, nagy haddelhadd lesz", ezért tehát Rájuk fognak szavazni, nem Önre, aki mittudoménmikor beköltözött a faluba és a családi/rokoni viszonyokat firtatja/mocskolja.
Összességében úgy látom, amennyiben ezeket a - nevezzük így - rossz szokásokat "elhagyja", a továbbiakban is aktívan részt vesz a falu életében és a mostani lehetséges vereség után nem duzzogva félrevonul nyalogatni a sebeit, véleményem szerint 4 év múlva nagy eséllyel indulhat újra a választásokon.
Addig is gondolkozzol el azon, hogy egy falu élére pályázik, ahol teljesen más mentalitású emberek élnek, mint városon, hozzájuk más út vezet...
Köszönöm a figyelmét!

scaruso 2010.09.11. 15:44:01

@abrakadabra0101: Kedves Abrakadabra!

Egyetértek Önnel abban, hogy a falusi önkormányzatoknál – és konkrétan most nálunk, Cserépfalun – ideje volna szakmai alapokra helyezni az irányítást és a döntéshozást. Ez persze reálisan nézve nem történhet úgy, hogy a polgármester államigazgatási tapasztalattal rendelkező közgazdász vagy jogász legyen, a képviselőtestület meg pénzügyesekből, könyvelőkből, műszaki szakemberekből, szakjogászokból és menedzserekből álljon. A kérdés az, hogyan tudja egy falu, egy polgármester és egy képviselőtestület hasznosítani (szervezni, “becsatornázni”) a faluban rendelkezésre álló szaktudást, szakmai tapasztalatot és tehetséget.
Amiből Cserépfalun bőven van, ámde az önkormányzat körül keveset láttunk belőle eddig. Ismerek több, igazgatási tapasztalattal rendelkező pénzügyest, állandó cserépfalui lakosok. Több közigazgatásban és gazdasági jogban jártas ügyvédet, ők részben állandó, részben ideiglenes lakosok. Államigazgatásban tapasztalt szakembert, konkrétan jegyzőt. Tapasztalt gazdasági vezetőt, többet is, mind cserépfalui állandó lakosok. Projektmenedzselésben és intézményszervezésben jártas egyetemi oktatókat, képzett kertészmérnököket, képzett rendvédelmi dolgozókat. Működő vállalkozások vezetőit, magukat a vállalkozókat, akik tevékenységüknél fogva fontos gazdasági, pénzügyi, részlegesen jogi, igazgatási, szervezési és felügyeleti tapasztalattal bírnak, és nem volna egyszerű megvezetnie őket egy, a Cserépfalu szűkös pénzügyi eszközeire és bőséges természeti kincseire áhítozó ismeretlen, távoli kft-nek vagy ingatlanspekulánsnak.
Ez a szaktudás és tapasztalat itt áll rendelkezésre, és nem lehet ismeretlen a jelenlegi önkormányzati vezetés számára sem. Annál kevésbé, mivel több képviselőtestületi ülésen is nyilvánosan felajánlottuk a lehetséges szakmai és intellektuális segítséget – hivatalos igény rá mindeddig nem mutatkozott. Pedig ez a szellemi kapacitás, ezek az alapos kompetenciák nem pártfüggőek, és nem is személyfüggőek, hanem az önkormányzat rendelkezésére állnak. Az már más kérdés, hogy kiben van annyi ész és akarat, egy kis alázat és sok együttműködési készség, hogy merje hasznosítani ezt az erőt.
Cserépfalunak szüksége lenne rá. Lelkesen vagy lélektelenül amatőr, műkedvelő, házilagos vagy hályogkovács módon már nem lehet a továbblépésről gondoskodni. Változás kell.

NyergesLovas 2010.09.11. 15:44:06

abrakadabra0101. Köszönöm a biztató szavait. Kettőnk közül egyenlőre még csak én mertem a nevemet felvállalni, ön nem. Névtelenül én is tudok hatalmas okosságokat írni, mondani, hiszen nem kérhető számon.
Ha figyelte volna az eddigi tevékenységemet, láthatná , hogy én senkit nem jelentettem fel, személy szerint nem mocskoltam / írásos nyoma van mindennek / az , hogy véleményt nyilvánítottam, érveket ütköztettem, törvénytelenségekre felhívtam a figyelmet, az a népi demokrácia, a civil felügyelet. De legalább tettem valamit a rokonjaival ellentétben. Ha viszont az a kitét, hogy ki a nem idegen, ki a rokon, akkor legyen az , lehetősség mindenkinek adott. Még önnek is! Miért nem jelentkezett, miért csak most elbújva véleményez. Láthatja, nyitott vagyok a vitára és nem bujkálok / mert az a kényelmes / mint egyes társaim. Én felvállalom! Most már a kérdés az , hogy 5 jelölt közül ki az alkalmasabb, nem pedig az, hogy kinek milyen a fizimiskája.
Rudinszky Tamás

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.09.11. 15:45:44

@abrakadabra0101: A mocskolás szó miatt egy napra kitiltottalak, tessék rendesen viselkedni!

SpongyaBob (törölt) 2010.09.11. 20:41:02

Üdv. mindenkinek!
Ha Jézus nem bocsájtott volna meg mindannyiunknak a kereszten, most vajon mi lenne?
Ezt függetlenül kérdezem attól, hogy hiszel e, vagy nem. Az üzenet a lényeg. A világ még mindig ott tart ahol tart, és ebben te is benne vagy. Jézust sokan kiröhögjük, még is azt kell, hogy mondjam, csak az az eszme a frankó amit tőle kaptunk útravalónak. Aki hittel éli az életét, de nyitott szemmel jár kell a világban, az bizony tisztán lát, bármennyire is furcsán hangzik. A kampány, amit a polgármester jelöltek folytatnak, akár szóban, akár írásban, sajnos nem hiteles. Elnézést ha bárkit is megbántanék, de az érdek, a képmutatás, az egoizmus, és legnagyobb megdöbbenésemre a nyilvánvaló hazugság, kristály tisztán kirajzolódik a mai világ döbbenetes, és értéktelen magyar politikai divatjának hódolva, a jelöltek kampányszövegében, és mondanivalójában is. Volt egy politikus a 19. században, - szándékosan nem említem a nevét, nehogy gondjaim legyenek a személyeskedés problémájával a leszármazottjait illetően -, aki azt mondta, "Első az erkölcs, aztán jöhet a gazdaság." Nos kérem, ez a politikus abban az időben, soha addig még nem látott magaslatokba emelte az országot, amiben élt. Arra szeretném kérni a tisztelt "sodródok az erkölcstelenség és társai árjával" mentalitású jelölteket, és mindenki csak azt az inget vegye magára ami ráillik, hogy a Jézusi üzenet tükrében tartson önvizsgálatot, és kérdezze meg magától, vajon meddig fog tartani az a "jó ember" fazon amit a napokban produkál, de azt is megkérdezheti magától, hogy a kampány után vajon fogok e majd köszönni mindenkinek, akkor is ha már nem áll érdekemben? Tehát a lényeg az, hogy az erkölcsi válság sokkalta nagyobb barmiféle gazdasági válságtól, hisz az előbbi az utóbbinak az okozója. A falunak olyan első emberre van szüksége, aki egy kicsit olyan mint egy gyerek, és nem akarja ismerni azokat a gyalázatos emberi tulajdonságokat, melyek lassan megölik a gyermekeink jövőjét. Egy vezetőnek alantos érdekektől mentes, tiszta szívű, és mindenek előtt minden embert maximálisan tisztelő személynek kell lennie. Vajon van ilyen a jelöltek közt? Tegye fel magának mindenki a kérdést. És ha nincs, miért nem jelöltette magát olyan, hogy legyen. Na most kire szavazzak? U.i.: Akinek nincs a helyén a szíve, és nem látja globálisan a problémákat, az NE JÁTSSZA AZ AGYÁT!!! Inkább csak tanuljon, még ha élete végéig tart, akkor is. További jó szórakozást kívánok mindenkinek Bikinifenékről! SpongyaBob

scaruso 2010.09.11. 21:04:09

@abrakadabra0101: Tisztelt Hölgyem / Uram - tisztelt blogolók!
Korábbi hozzászólásomat Abrakadabra előző megnyilvánulására írtam, és nem az újabbra, amely után végül megjelent. Egyúttal felhívnám a blogszerkesztő figyelmét is arra, hogy ha "Válasz erre" kommentet ír valaki (mint jelen esetben én), akkor az a komment valóban "erre" adott válaszként jelenjen meg, ne pedig egy újabb, a kommentelő számára ismeretlen hozzászólás visszhangjaként.

abrakadabra0101 2010.09.11. 21:38:10

Szívemből szólt, Spongebob...
Tóth Úrtól pedig jár Nekem egy nyilvános bocsánatkérés a jogtalan kitiltása miatt...
Remélem, megkapom...

abrakadabra0101 2010.09.11. 21:40:23

@NyergesLovas: Tisztelt Rudinszky Úr,
A névtelenségem nem véletlenül az, aminek nevezzük: NÉVTELENSÉG. Tőlem ne akarjon és ne is kérjen senki semmit számon, sem polgármesternek, sem képviselőtestületi tagnak nem jelöltettem Magam. Ha megtettem volna, akkor vállalnám kilétemet, de akkor sem kérhetne SEMMIT számon Tőlem, mert Ön sem az Édesanyám, sem az Édesapám, sem pedig a felettesem, pláne nem az Isten. Miért zavarja Önt, hogy nem írom le a nevem? Mert nem tud olyan dolgokat felhozni ellenem/Velem szemben, aminek semmi köze a témához? Nem a nevem a fontos, hanem a kérdéseim, amiket megfogalmaztam Ön felé válaszokat várva. Az a probléma, hogy épp erről az arroganciáról tájékoztattam az előző hozzászólásomban és NEM VESZI ÉÉÉÉÉÉÉSSSSZZZZREEEEE!!!!!!!!! Úgy gondolom, civilizáltan kérdeztem, kulturáltan megfogalmaztam, mi lehet az oka annak, ha idén nem választják meg. És Ön mit tesz? Nem tanul belőle, hanem Önmagát ássa még mélyebbre a pökhendiségével. A kilétemet firtatja, gyakorlatilag gyávának és okoskodónak titulál, még ha szó szerint nem ezt írja, akkor is ez jön le az arrogáns válaszából. Ezek után még mindig úgy gondolom, hogy valóban a falu érdekeit tartja szem előtt és igyekszem nem bedőlni a megtévesztőnek és rosszindulatúnak titulálható információknak, miszerint Önt a hatalomvágy és a pozícióval járó anyagi és természetes javak megszerzése motiválják. De ha csak támadni tud és ócska kifogásokat keresni az ellenfeleivel szemben - ahogyan azt sok-sok reakciójában olvastam - akkor valóban nem érett a feladatra, mert nincs meg Önben a kellő alázat ehhez a pozícióhoz.

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.09.11. 21:48:39

@abrakadabra0101: koszonom hogy felhivott. Megtisztelo telefon volt. Holnap irok a kommentezesrol egy tiZParancsolatot

scaruso 2010.09.11. 22:25:34

@abrakadabra0101: Tisztelt Abrakadabra! Úgy látszik, a névtelenség dolgában érzékeny pontjára tapinthattak, mert reakciója ezúttal hisztérikus. Mindenkinek javaslom, hogy várja ki, amíg lehiggad.

abrakadabra0101 2010.09.11. 22:32:23

@scaruso: Kedves scaruso,
Nem érint érzékenyen a névtelenség kérdése, csak nem értem, mi köze a témához az én nevemnek...

scaruso 2010.09.11. 23:27:00

@abrakadabra0101: Tisztelt Abrakadabra!
Az utóbbi időben örvendetesen megélénkült a közélet Cserépfalun - bár még korántsem eléggé. Sokat okosodtunk az elmúlt hónapokban - ideje tehát néhány fogalmat tisztáznunk.
Az Ön által - érdekes módon leginkább Rudinszky Tamáson - számon kért "KÖZIGAZGATÁSI" tapasztalat leginkább a JEGYZŐI munkakör betöltésével kapcsolatban támasztható jogos igényként. A KÖZIGAZGATÁS jelentős része ugyanis jellegzetesen ÁLLAMI tevékenység és feladat, amely az ÁLLAM törvényi és végrehajtási hatalmát jeleníti meg és érvényesíti az ország egész területén.
Az ÖNKORMÁNYZAT a helyi társadalom érdekeit kifejező, független szervezet. Helyi önkormányzáson a helyi közügyek önálló, demokratikus intézését, a helyi közhatalomnak a lakosság érdekében való gyakorlását értjük, teljes nyilvánosság mellett. Az ÖNKORMÁNYZATISÁG (így következésképpen az önkormányzatok) alulról - közvetlen választások útján szerveződve - jönnek létre, és az embereknek, a helyi közösségeknek az ÖNIGAZGATÁSÁT jelenítik meg a választott képviselőtestület és a választott polgármester személyében.
Az állami közigazgatást helyi szinten a JEGYZŐ jeleníti meg. A POLGÁRMESTER (és a képviselőtestület) a helyi választói akaratot és az ehhez kapcsolódó döntési kompetenciákat jeleníti meg, amelyek jogszerű VÉGREHAJTÁSÁÉRT a jegyző - és az ő beosztottjai - felelősek.
A polgármesternek így nem annyira speciális igazgatási szaktudásra, mint inkább - természetesen más tulajdonságok mellett - felelősségérzetre, szervezőkészségre, döntési képességre és ehhez kapcsolódó intelligenciára, kapcsolatteremtő és kapcsolatkezelő (!) képességre, továbbá a demokratikus és nyilvános döntéshozatal és végrehajtás iránti FOGÉKONYSÁGRA van szüksége. (Amely az Ön által minden további nélkül lezárni kívánt múltat kevéssé jellemzi.)
Egy másik lényegesnek tűnő tévedésének látom, hogy úgy ítéli meg, Rudinszky Tamás "túl sokat foglalkozik azzal, milyen hibákat vét a jelenlegi vezetés (mert valóban nem hibátlan), folyamatosan az átvilágításról, monitoringról esik szó, mintha a helytelen - vagy Ön által helytelennek vélt - gazdálkodás felelősének pellengérre állítása lenne a cél. De az a MÚLT."
Ez sajnos még egyáltalán nem a múlt! Ez a jelenleg még alig ismert JELEN, amelynek feltárása és megfelelő kezelése nélkül a JÖVŐ egy sötét, reménytelen lyuk. Kérem, ne keressen ott jövőt, ahol a jelenről beszélni terhes vagy tilos.
A közélet éppen arra való, hogy ott minderről - ütközésektől sem megijedve - beszélni lehessen. Éppen a jövő érdekében.

NyergesLovas 2010.09.11. 23:44:51

@abrakadabra0101Kedves!? Ismeretlen . Várnék egy nevet és címet! Mert úgy korrekt!A köze? Hatalmas űr tátonghat a lelkivilágában , ha nem meri felvállalni a nevét és kiállni a véleménye mellett, elbújni a névtelenségben.
Kár, hogy teret kapnak az ilyen és hasonló emberek.
Kérném a blog irányítóit , hogy a mai naptól névvel és címmel lehessen kommentálni. Valós címmel! Egy magára valamit adó hekkernek 1perc kitalálnia , hogy honnan , melyik gépről küldték a kommentet / cserépi lány, fiú /. Abrakadabra varázslatos név, de tudjuk, hogy honnan küldöd. Gyalázatos!Köszönd a választásoknak, hogy nem égetlek be!
Rudinszky Tamás

NyergesLovas 2010.09.12. 00:30:06

@darvas: Nice! I like would 6 db. Be lucky!

pistola 2010.09.12. 00:39:23

@NyergesLovas:
Ne pörgesd már fel magad ennyire! Ha nem vállalja, akkor nem vállalja. Annyi.
Amíg érdemben meg lehet válaszolni, amiket ír, addig nem érdekes a személye.

SpongyaBob (törölt) 2010.09.12. 02:04:37

@NyergesLovas: Kedves Tamás! Az, hogy a mai világban valaki névtelenül véleményez, nem zavaró. Majd a választás is névtelenül fog megtörténni, teljesen legálisan! Ugye? Viszont az már annál inkább zavar, hogy egy polgármester jelölt hekkerezésről, ami ugye nem legális, és valakinek a beégetéséről beszél. Jobb lesz ha hozzá szokik a lejáratottság érzéséhez, hisz a magyar politikára más sem jellemző mint a másik fél kritizálása és társai. Az elmúlt hónapok eseményeit figyelembe véve, ehhez ön is nagyon ért, bármennyire is fogja majd körülmagyarázni a kommentemet. Bölcsebb maradna, ha nem rontana egyébként is nem túlzottan esélyes helyzetén. Üdv.! SpongyaBob

NyergesLovas 2010.09.12. 10:34:56

@SpongyaBob: Köszönöm! Igazad van,le kell higgadni! Egy kicsit sok volt az elmúlt hét.

abrakadabra0101 2010.09.12. 10:35:56

@NyergesLovas: Tisztelt Rudinszky Úr,
Arról, hogy mi hogyan korrekt, talán ne nyissunk vitát az előző hozzászólását követően. Mielőtt ilyeneket leír, legalább kérdezné meg az ügyvédként dolgozó feleségét! - ugyais mind adatvédelmi, mind személyiségi jogokat sértene a nick-nevem mögött lévő tényleges személy megnevezésével, valamint lakhelyem megjelölésével. Úgy látom, annyira szeretne megismerni, hogy hajlandó törvényt sérteni is, hátha személyesen találkozunk a bíróságon.
Kérem, hogy ne tegezzen, ha jól emlékszem, nem ittunk pertut. Én eddig maximálisan megadtam a tiszteletet Ön felé, elvárom, hogy hasonlóképp megtegye Ön is.
Úgy látom, a választások az Ön számára véglegesen eldőltek ezzel, hogy kimutatta, ha az érdekei úgy kívánják, hajlandó törtvénytelen eszközöket is megragadni. Na és persze ez a gőgös arrogancia, az erőfitogtatás sem azok az emberi tulajdonságok, amelyeket normális vidéki (de a városiak sem) emberek elfogadhatónak találnak, pláne attól nem, aki a falu első embere akar lenni...
No comment.

Tisztelt Scaruso,
Mindenképpen szeretnék válaszolni az Ön hozzászólására is. Erre a késő esti órákban lesz lehetőségem.
Köszönöm a türelmét!

abrakadabra0101 2010.09.12. 20:30:46

@scaruso: Tisztelt Scaruso,
A fogalmak tisztázásának valóban eljött az ideje, különösen amennyiben azok a magyar közigazgatással kapcsolatosak.
A közigazgatás közép- és felső szintjén dolgozó közigazgatási SZAKEMBEREK hosszú évek óta azért küzdenek, hogy kötelezővé váljon a polgármesterek és a képviselő-testületi tagok számára is egy minimális szintű, rendszeres és kötelező közigazgatási továbbképzési rendszer megvalósítása (polgármesterek akadémiája, stb...). A jelenleg hatályos jogszabályok alapján ugyanis sem a polgármestereknek, sem a képviselő-testületi tagoknak nincs iskolai végzettséghez kötve mandátumuk megszerzése, illetve a tisztség elnyerése. Ahhoz ugyanis, hogy a polgármester gyakorolni tudja az ÖNKORMÁNYZATI IGAZGATÁSI hatáskörét (mert hogy a közigazgatás egyik ága, az önkormányzati igazgatás, és helyi szinten az ehhez kapcsolódó KÖZIGAZGATÁSI JOGOSTVÁNYOKAT igenis a polgármester gyakorolja, gyakorolhatja!!!), a jegyző ÁLLAMIGAZGATÁSI hatáskörével (a közigazgatás másik ága tehát az államigazgatás) együtt, jogszerű módon, továbbá, hogy jogszerűen le tudjon vezetni egy képviselő-testületi ülést (függetlenül a jegyző jelenlététől), a közigazgatási tapasztalatok alapján nem elegendő, hogy csak a jegyző számára írunk elő közigazgatási szakképzettséget, illetve közigazgatási tudást, vagy tapasztalatot. A polgármester önkormányzati igazgatási hatáskörének jogszerű és szakszerű gyakorlása hosszú évek alatt egy bizonyos szintre elsajátítható ugyan, de jaj annak a településnek, és jaj annak a szegény jegyzőnek, ahol úgy áll fel egy testület és az élén a polgármester, hogy semmilyen közigazgatási gyakorlatuk nincs.
A települési önkormányzatok - legyen szó 1000 fősről, vagy 50.000 fősről - állami pénzek felett rendelkeznek, amelyeket a jogszabályok és az állami irányítás egyéb jogi eszközei alapján, a helyi igényeknek megfelelően, de a törvényességet, jogszerűséget és a szakszerűséget is szem előtt tartva kell felhasználniuk. Ez fegyelmi és büntetőjogi felelőssége is a testületnek, illetve az annak élén álló polgármesternek.
A sokszor iskolázatlan képviselő-testület mindezek mellett munkáltatói jogkört is gyakorol a jegyző felett.
Az önkormányzatiság alkotmányban is rögzített autonómiája, a helyi közügyek autonóm gyakorlása tehát nem jelenthet szakszerűtlenséget és jogszerűtlenséget. Ezért is fontos, hogy az önkormányzat élén álló polgármester legalább minimális közigazgatási (tehát legalább önkormányzati igazgatási, de jó ha államigazgatásival is) tapasztalatokkal rendelkezzen.
Jelenleg ezen szakmai elvárásokat jogszabály nem rögzíti, ezért is értékelődik fel a választópolgárok felelőssége, választásuk jelentősége a polgármester és a képviselő-testület tagjainak megválasztásánál.
Bízunk benne, hogy a jogalkotó rendet teremt az önkormányzatiság ezen területén is, és legalább a kormányzó párt folytatja a szakmai rostálást helyi jelöltjei körében is, amelyet - örvendetes módon - már megkezdett.
Köszönöm a figyelmét!

scaruso 2010.09.13. 07:27:42

@abrakadabra0101: Kedves Abrakadabra!
Szakszerű válaszát köszönöm. Ha már azonban ennyire szívünkön viseljük a polgármesterek és a helyi képviselők iskolázottságának és szakirányú képzettségének kérdését, tisztáznunk kell, hogy jelenleg az ORSZÁGGYŰLÉSI KÉPVISELŐK, sőt, A KÖZTÁRSASÁGI ELNÖK megválasztása sincsen iskolázottsághoz, képzettséghez kötve – furcsa igény Öntől, hogy a “rendteremtést” a falusi képviselőknél és kistelepülési polgármestereknél óhajtja elkezdeni. Az is kérdés még, hogy a nagyobbik kormányzó párt által “helyi jelöltjei körében” kezdeményezett “örvendetes rostálás” mely szakma alapján történik? Tartok tőle, hogy a politikai hűség szakmája alapján.
Engedjen meg még egy utolsó gondolatot. A falu közügyeinek, az önkormányzatiságnak “szakszerű és jogszerű” gyakorlása jogos igénye minden településnek, így a cserépfalui lakosoknak is - de mint ahogy ezt volt és jelenlegi képviselőktől, a testületi ülések jegyzőkönyveiből, a hivatali dokumentumokból tudjuk, és személyesen is tapasztaltuk, az efféle igény a korábbi és jelenlegi önkormányzati vezetésben is inkább jeges borzongást keltett. Érdekes, hogy eddig ez nem tűnt fel Önnek.

pistola 2010.09.13. 07:30:52

@abrakadabra0101:
Hmmm, ez azért így nagyon utópisztikusan hangzik, kedves abrak.
Ilyen elvárásokkal maga még hosszú évekig nem fog tudni szavazni senkire, Cserépfaluban. Se polgármesterre, se képviselőre. (De az is lehet, hogy nem olvastam el figyelmesen valamelyik jelölt önéletrajzát.)
Valamint remélem, hogy ezeket az elvárásokat a többi jelölttel szemben is támasztja, nemcsak Tamással szemben.

Volt alkalmam végigülni (vagy éppen csak belehallgatni) idén néhány testületi ülést. Ha azokra visszagondolok és most elolvasom az elvárásait, elképzeléseit egy 1000 fős falu önkormányzatának testületi összetételéről, akkor... ...háát nem is tudom... ...nem folytatom a mondatot, nem akarok cinikus lenni.

NyergesLovas 2010.09.13. 07:30:53

@abrakadabra0101:

Tisztelt Asszonyom!

A tegnapi blogolás során az érzelmek valóban elragadtak, és ez helytelen. Igyekszem a jövőben jobban figyelni erre. Amit írtam, azokat a gondolatokat fenntartom! De az indulatért és a tegezésért elnézését kérem. Egyébként meg nem hiszem, hogy az álnév szoros törvényi védelem alatt állna / pontosan attól kérdeztem meg akire ön is utal /,– de hát eszében sincs senkinek ilyesmi, csak arra akartam rámutatni, hogy a nevüket nyíltan vállalóknak is van emberi méltóságuk, amire érzékenyek.
Én nem sértettem törvényt, viszont ha önt megsérti valaki máris bírósággal fenyegetőzik, hát erről beszélek. Nem tudom, miért gondolja úgy, hogy szeretnék önnel találkozni, az is elég , ha valaki a nevét adja a véleményéhez. Üdvözlettel:
Rudinszky Tamás

GergelySzabi 2010.09.13. 10:14:03

Cserépiek!
Ez itt a kampány, ezzel együtt jár (nem törvényszerűen) az odamondogatás, sárdobálás, övön aluli ütések bevitele. A falu érdekében kérem Önöket a személyes dolgokra ne sok időt pazaroljanak - arra lesz elegendő alkalom a következő 4 évben XD - vannak magasabb rendű ügyek is...

Péter:
Bár lehetséges,hogy már gondoltatok rá (tudom hogy lesz bemutatkozó a Művházban) de a múlkori Berezd-tetős közösségi gyűlés lebonyolítása nagyon professzionálisan sikerült, fiatal szemmel még "kúl" is volt. Miért nem rendeztek egy polgi-jelölt vitát? Ott a falu népe is láthatja majd ki mit tud felmutatni, és a jelöltek is elég teret kaphatnak hogy bebízonyítsák milyen rátermettek. Plusz a vita lehetőséget ad a legjobb megoldások felfedezésére is. Úgy látom nagy lenne az érdeklődés.

Tamás:
Az ismertség már megvan, törekedj a népszerűségre, legyél kicsit lazább és vedd humorosra, azzal sokat lehet hozni a fiatalok körében. A pendeváltásokban pedig sok tapasztalatot szerezhetsz, a legfontosabb a hidegvér.

Győzzön a Legjobb! Utána jön csak a neheze!

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.09.13. 10:23:06

@GergelySzabi: Üdv! a vita tárgyában már én is kértem Polgi Pistát levélben, hogy szervezzék meg, úgy tudom mások is kérték már. Nyitott kapukat döngetsz, remélem az is kúl lesz mint az előző. Ha nem kapunk választ, akkor megcsináljuk mi, elkérjük a műv házat és meghirdetjük és meghívjuk a jelölteket. Az előbbi jobb lenne, vagy nemtudom.

GergelySzabi 2010.09.13. 10:43:07

@darvas: Látom a Tamás is javasolja a vitát, Te is gondoltál rá. Polgi Pista szerintem benne van (igaz a törvényszerűség szerint neki van a legkisebb szüksége erre). Jó lenne egy határozott moderátor! Célratörően kell vezeti a dolgokat, mert átcsaphat vádaskodásban, személyeskedésbe. Valami olyasmi mint a miniszterelnöki vita. Esetleg Edit önk. képviselő asszony? Ő úgy tűnik sok mindent tud... Nagy várakozással vagyok, sikerül-e. És legyenek nehéz kérdések, Küzdjenek csak meg a jelültek a falu érdekében :).

darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.09.13. 10:56:12

Moderátor személyére is van jelölt, Edit néni is indul képviselőnek, nem hiszem, hogy vállalná. Egyébként én szeretném, ha képviselő jelöltek is kapnának max kettő percet a vita előtt. van 23 jelölt ha mindenki szeretne szólni, akkor 45 perc alatt lemenne. Mondana mindenki pár szót, miért indul mit akar ilyesmi kötetlenül, ott ülnénk a tömegben és hozzászólnánk. Megadnánk az alaphangot a vitára, és látnák, hogy szájmozgatással, szóban is mit akarhat a jelölt.

GergelySzabi 2010.09.13. 11:45:47

Jól van akkor minden le van zsírozva. Várom a vitát!

scaruso 2010.09.13. 13:59:35

"Hadnagy uram, hadnagy uram!
- Mi bajod van, édes fiam?
- Piros vér megy a mentére!
- Ne bánd, csak az orrom vére."
Majd:
"Csak előre, édes fiam!"

Más kultúrtörténeti fekvésben:
"Pajtások, előre!!!'

SpongyaBob (törölt) 2010.09.13. 16:02:04

Helló evribádi!
Úgy volt, hogy nem írok többet, de meggondoltam magam. Azért milyen jó má, hogy az ember meggondolhatja magát. Csak hát itt is az a fontos, hogy miről van szó. Remélem, hogy a választott polgármester betartja majd az ígéreteit, és csak mások számára is elfogadható esetben gondolja majd meg magát. Mindenesetre örülök, hogy kissé lenyugodtak a kedélyek, és bízom abban, hogy ha nekünk nem is sikerül mindig túl intelligensen a mondanivalónk, de a jelölteknek kutyakötelességük az udvarias politikai párbeszéd minden körülmények között. Alig várom a nyilvános jelölt vitát, és nem csak azért, hogy élvezkedjek a műsoron, hanem azért mert komolyan érdekel, hogy éles helyzetben ki mit produkál és, hogy viselkedik, hisz ennek döntő fontossága lehet.
Bort, Bluest, Békességet! SpongyaBob

abrakadabra0101 2010.09.13. 18:57:53

@scaruso: Tisztelt Scaruso,
Miért lenne furcsa igény, ha egy választópolgár a szakmaiságot helyi szinten is és most akarja megkövetelni? Most ugyanis a helyhatósági választások vannak soron.
Amikor az országgyűlési képviselő választás volt soron, akkor is a választópolgárok dönthettek, hogy kire szavaznak és számos helyen volt lehetőség a közigazgatási tapasztalattal rendelkező jelöltekre történő szavazásra.
A köztársasági elnök Magyarország legmagasabb KÖZJOGI MÉLTÓSÁGA, én nem venném egy kalap alá a népképviselet elve alapján választott tisztségviselőkkel. Köztársasági elnökeink szakmaiságát és iskolai végzettségeit tekintve pedig köztudomású, hogy - személyes kritika ide, vagy oda - Magyarországnak az elmúlt években köztiszteletnek örvendő, nemcsak közigazgatási jártasságot, de a legtöbben igen komoly szakmai, tudományos munkásságot is maga mögött tudó köztársasági elnökei voltak. Az ő megfelelő, szakmaiságot semmi esetre sem nélkülöző jelölése az országgyűlési képviselők felelőssége. Megválasztását követően (de még a jelölésüket megelőzően is) pedig haladéktalanul megkezdődik a feladatra való igen komoly, KÖZIGAZGATÁSI szakmai felkészítése, "kiképzése".
Továbbra is fenntartom a véleményemet, hogy aki a közigazgatásban akar ÉRDEMBEN DOLGOZNI (hangsúlyozom: érdemben és dolgozni, nem csak időt tölteni) annak szakembernek kell lennie. Falusi szinten is, megyei szinten is és országos szinten is....

Kedves Petike! (Nem szokásom "idegeneket" becézgetni, de ha már Ön ezt megendegte magának, gondoltam nem veszi sértésnek.) Tekintettel arra, hogy a polgármester jelöltek között található olyan szakember, akinek megvan a kellő tapasztalata közigazgatás terén, nem gondolom, hogy utópisztikus lenne az elvárásom - természetesen ebben az esetben Kósik Pistára gondolok. A képviselőtestületi jelöltek láttán egyszerűen a lélegzetem is elállt, de ahogy Ön is fogalmazott... "háát nem is tudom... ...nem folytatom a mondatot, nem akarok cinikus lenni."
Természetesen az elvárásaim globálisan értendők, tekintettel arra, hogy a többi jelölt még csak egy "általános" diplomával sem rendelkezik (elnézést Sándor, Ön igen, de szelíd természete és határozatlan fellépése alkalmatlanná teszi ezen pozíció betöltésére) így számomra csupán egyetlen jelölt marad - Pista.

Tisztelt Rudinszky Úr,
Bocsánatkérés elfogadva.
Azt nem mondtam, (illetve írtam), hogy találkozni szeretne Velem, csupán azt, hogy meg akar ismerni. A kettő számomra nem ugyanazt takarja. Nem tudom, hogy a kedves felesége ezen ügytípusokban érintett-e, de azt el kell mondanom, hogy az Adatvédelmi Biztos állásfoglalása értelmében igenis védett adatokról írt. Én azért örülök, hogy letett törvénysértő szándékairól, így maradhat meg igazán az emberi méltósága!

Kíváncsian várom a vitát!

Győzzön a jobbik (úgy értem, aki alkalmasabb a feladatra)!

Berezdféltők 2010.09.13. 21:25:44

@scaruso: "Piros vér HULL a mentére!"
Elnézést!!!!

pistola 2010.09.14. 00:58:59

@abrakadabra0101:

"Tekintettel arra, hogy a polgármester jelöltek között található olyan szakember, akinek megvan a kellő tapasztalata közigazgatás terén, nem gondolom, hogy utópisztikus lenne az elvárásom - természetesen ebben az esetben Kósik Pistára gondolok."

Bocsánat, még jó, hogy 16 év polgármesterség után kellő tapasztalata van! De sajnos Pista bátyámnak más dolgokban is van tapasztalata...
Ellenben egy csomó mindenben sajnos nincsen, ami viszont igen jól jönne mostanában a falunak.

Nem zavar a Petikézés (bár értem a célzást), sokkal kedvesebb, mintha Tamás kutyájának, vagy szolgájának titulálnának. Amit persze annyira lehet komolyan venni, mint egy 3 éves gyerek értekezéseit a világ dolgairól.
Esetleg annyiban zavar egy picit, hogy én nem tudom magát a nevén szólítani. (Az abrak nem becézés volt, csak rövidítettem az abrakadabrát, ha esetleg ez zavarta.)

Szerintem ne tessék ilyet írni, hogy győzzön a jobbik, nyugodtan felvállalhatja, hogy akkor ezek szerint a Pistának drukkol. Nincs azzal semmi baj. Ez így egy kicsit képmutatás szagú.

Csókolom a kezét (amennyiben női ivarú) és szép estét kívánok!

MC Petike

pistola 2010.09.14. 01:00:15

@abrakadabra0101:

Ja, még valami. Az előbb elfelejtettem kitérni erre.
A cinikusságot nem arra értettem, hogy én csak diplomás embereket várok a testületbe, vagy valami ilyesmi. Csak a kontrasztra az elvárásai és a valóság között.
Nekem nem állt el a lélegzetem a jelöltek listáját látván. És szerintem nagy részük igen jóravaló ember. Már amennyire ismerem őket.
Bocsánat, ha most kioktatóan hangzom, de szerintem nem szerencsés róluk ilyen hangnemben beszélni.

A testület a falu lakosságának összetételét kell, hogy reprezentálja. Ennél fogva be kell hogy kerüljenek ugyanúgy kétkezi munkások, mint értelmiségi foglalkozású(ak) is. Amennyiben erre van lehetőség. Sőt, én még a lelkész urat is szeretném ott látni!

Mégegyszer jó éjszakát!

MC petike

abrakadabra0101 2010.09.14. 11:15:00

@pistola: Kedves Péter,
Úgy érzem, a hozzászólásaimból nem az tűnik ki, hogy képmutató lennék. Valóban a Pistának drukkolok, de nem igazán érti ezen a fórumon senki, hogy miért...
Nem a személye áll közel a szívemhez (bár őszintén szólva eddig még sok kifogásom nem volt ellene), nem is a rokonom (tudtommal), egyszerűen csupán úgy érzem, hogy most, amikor ennyire nehéz a falu helyzete, semmi esetre sem azzal kellene értékes hónapokat, éveket elveszíteni, hogy egy új ember megismerje a közigazgatási rendszert és "beleszokjon" ebbe a munkába. Sokkal inkább érzem azt, hogy ezt a négy évet még Neki kellene végigvinnie, mégpedig a jelenlegi polgármester jelöltek segítségével és a felajánlott egyéb segítséggel. Az, hogy a korábbiakban ez nem működött, nyilván megvan az oka. Az emberek változnak. Pista is változik. És én hiszek az Ő szakmai alázatában. Ez alatt a négy év alatt a többi jelöltnek lehetősége nyílna megmutatni rátermettségét és jobban megismerni a közigazgatási rendszert. El tudnák dönteni - mert azért minden ember rendelkezik önkritikával - hogy valóban alkalmasnak találják-e a magukat a feladatra, továbbra is motiváltak-e ezen kihíváshoz. A jelenlegi polgármesterünknek is rálátása lenne arra, ki lehet alkalmas a falu irányítására és minden bizonnyal segítene is a lehetséges utódjának felkészülni a következő ciklusra. Még mielőtt támadás érne, leszögezem, hogy 4 év múlva is fenntartanám az igényt arra, hogy diplomás, közigazgatási rálátással, tapasztalattal rendelkező személy vegye át a Pista helyét!
A képviselő jelöltek jóravaló emberek. A személyük ellen semmi kifogásom, de nem gondolom, a testületnek azon funkciót kellene betöltenie, hogy a falu összetételét reprezentálja. Valóban nem tartom alkalmasnak többségüket a pozíció belöltésére mert véleményem szerint nem televízióból vagy kocsmából kell ismerni a világot. Sajnálom, én így gondolom - még ha nem szerencsés is Róluk így beszélni.

pistola 2010.09.14. 16:08:12

@abrakadabra0101:

Kedves A.!
Nem, az írásaiból nem tűnt úgy, hogy képmutató lenne, azért is írtam úgy, hogy KISSÉ olyan szagú. Mert eddig nem tetszett nyiltan vállalni a Pista felé húzást. Én pl. soha nem írom azt, hogy győzzön a jobbik, mert személy szerint én Tamásnak drukkolok. Győzzön Tamás!
"Valóban a Pistának drukkolok, de nem igazán érti ezen a fórumon senki, hogy miért..." Ahogy mondtam, nincs is ezzel semmi baj. Ezen nincs is mit megérteni, ezt el kell fogadni és kész. Maga Neki drukkol, én meg a másik jelöltnek.
Én legfeljebb a logikai következtetését nem értem. Ha csak azt néznénk, hogy kinek van tapasztalata egy közösség vezetésében, akkor soha nem is történne változás, személycsere. Ilyen tapasztalatot össze lehet szedni szerintem viszonylag hamar, főleg ha az embernek hathatós segítsége is van. A falu pedig nem csak a gazdasági válság miatt van slamasztikában, hanem nyilván a téves döntések sorozata miatt. Ezért szoktak ilyenkor vezetőt váltani. Legyen az akár egy település, vagy akár egy cég. Szerintem ez egyszerű, mint az 1x1.
Amúgy örülök, hogy végre normális hangnemben, indulatok nélkül vitázunk.

Kezeit csókolom!
Szász Péter

béke01 2010.09.14. 16:21:18

Rudinszky Úr! Önt sem ismerem személyesen. Azt látom , hogy öntől félnek a leginkább! Ez azzal jár, hogy hol szeretik az embert, hol pedig utálják, lejáratják. Viselje! Ön választotta.
Jó húzás volt, miután egy kicsit elragadtatta magát. utána önkritikát alkalmazni és elnézést kérni. Mindenki hibázik és hibázhat. Ez a gyakorlat nem volt jellemző a falu vezetésénél eddig. Emberi dolog volt.
Szimpatikusnak találom, azt, ahogy nem futamodik meg, vitázik, és teper előre.
Az ilyen magatartás nem mindenkinek szimpatikus, de célra törő,a falu érdekeit a legjobban képviselheti.
Ellenben azokkal a jelöltekkel akik eddig meg sem szólaltak! Ilyen mentalitás gyávaságot, tutyi-mutyiságot feltételez.
Nem lehet a fotelból, félig aludva , ropizva, mogyorózva várni és úgy gondolni, hogy majd lesz valahogy.
Nincs beleszólásom, de az eddigi /Berezdtető/ céltudatos munkája alapján, a blogon mutatott vitakészsége alapján én önt választanám.

abrakadabra0101 2010.10.03. 21:01:49

GRATULA PISTAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása