Kommentálók kérték

  • KoroknaiS: Építettem egy [url=http://www.cserepkalyhas.com]cserépkályhát[/url] a falu környékén és szántam eg... (2011.09.18. 14:49) ezaSzöveg
  • erdészildi: Lemaradtak a góllövők : Kiss Zoltán 3 gól , Váradi Tamás 1 gól. (2011.09.03. 22:47) Szögletzászló
  • erdészildi: A főedző már tudja : 1 góllal győztünk , 4:3 ide! Fordulatos meccsen, előbb az ellenfél, vezetett ... (2011.09.03. 22:47) Szögletzászló
  • Pipi0188: @t.face: Miért a jegyző urat kérdezed, amikor ott ropta a falu két "tiszteletre méltó" képviselőj... (2011.08.22. 18:30) Indexen a hangosítás
  • pistola: Én meg azt hittem lagzi volt tegnap (szombat) éjjel. :) (2011.08.22. 18:30) Indexen a hangosítás
  • Utolsó 20

Tumblr

Nincs megjeleníthető elem

Blogtévé

Nincs megjeleníthető elem

Testvérblog - Csobánkafórum

Nincs megjeleníthető elem

Szívós Jancsi

1972-2009

Írd be az E-mail címed, hogy azonnal értesülj Cserépfalu eseményeiről!


Tetszett amit Cserépfaluról olvastál? Iratkozz fel rss értesítőnkre!

Ennyien már megtették:

Cserépfalu on Facebook

Szerzői Jogok

Creative Commons Licenc

Üzenem nektek

Kósik Polgi 2010.09.14. 14:52

VIGYÁZAT! VÁLASZTÁSI KAMPÁNY! TUDNIVALÓK ITT!

A választási kampányban, itt a blogon nevem, munkásságom általában negatív színben jelent meg. Nézzük akkor meg most, hogyan is gondolom én.

Üzenem nektek:

Cserépifiú: „Polgi Pistát csesztetitek (aki meg is érdemli)” –
fejtsd ki bővebben légy szíves, különben így maradsz!

Herceg: neved elég kifejező, nem csak valami kishercegecske? „Itt még egyenes embernek tűnik Kósik Pista” -
Tudod, van egy-két dolog amire büszke vagyok és lehetek, ilyen a becsületem is. Mondd el Te is, mire gondolsz, különben Te is így maradsz!

Cserépváraljai: Cserépváraljai kapcsolat alakulásáról interjúvold meg a polgármesteredet.

Doktorozs: Továbbra is tájékoztatlak, Cserépfalu Önkormányzatának tisztasága eddig is megőrződött, és ezután is megőrződik, ha én maradok a polgármester. A Berezdtetővel kapcsolatban semmilyen visszásság nem történt, apróbb hibák igen, hiszen mi dolgozunk. „..Bolhából elefántot..”, „…más szemében a szálkát is, magunkéban a gerendát sem…”, ugye ismerős mondások.

anyus66: Ugyan mit tud Ön, Hölgyem az én munkámról? A „miatta tartunk itt” megjegyzését vissza kell hogy utasítsam, jó lett volna ha korábban jobban tájékozódott volna a gazdaságosság, hatékonyság, az ésszerűség és célszerűség érdekében beterjesztett javaslataimról. A borturizmusról később önállóan is jelentkezem, kérem olvassa majd el figyelmesen. A „csak a sajátja érdekli” kijelentéséhez kapcsolódóan kérem szíveskedjen a Pistolához írt válaszomat szintén figyelmesen elolvasni. Amúgy nem volt még baja rendíthetetlen önbizalmával, tévedhetetlenségével?

Pistola: két hozzászólásodhoz kapcsolódnék „Régi érdemei ellenére mára bukott ember lett. Még akkor is, ha megválasztják.”
Van értékelhető tevékenységed, a kecsketartás.(Itt akár rokonok is lehetnénk, hiszen én is Kecskés vagyok.) Tudod, amikor megnősültem, elhagytam a cigarettát, mert úgy gondoltam, két kezdő diplomás fizetésből nem tudunk megélni. Azóta feleségemmel munkahelyeinken és a családban is szorgalmasan dolgozunk. Falusi turizmussal foglalkozunk, főkönyvelő feleségem nem rest takarítani mások után, szőlőt művelünk, bort készítünk, értékesítjük a vásárolók nagy örömére. Mi legálisan. Példánkon is felbuzdulva ma már 30 vendégház bevétele segíti a családok jobb megélhetését. 2007-ben megkaptam a „Borsod-Abaúj- Zemplén megye Turizmusáért” és az „Észak-magyarország Turizmusáért Nívódíjat” is. Ki itt a bukott ember? A borturizmushoz való véleményedhez.
A „Nyitott pincék, tele poharak, üres hordók” pince-, bor- és nótatúrát én találtam ki. Nagy rendezvényünknek a fénypontja, a XIII-at tartottuk idén. 8-10 pince szokott nyitva lenni, a bortúra sikeres minden téren, nyereséges, minden költséget levonva is marad 50- 100 eFt évente önkormányzatunknak a többi program finanszírozására. És persze 250- 300 eFt-al a borosgazdák is jól járnak. Én ingyen vezetem a bortúrát. Ezt a túrát máskor is igénybe vehetik bejelentkezéssel, a csoport létszámától függ, hogy hány pincébe megyünk. A lehető legszélesebben vonom be a pincegazdákat. Kompa mesterrel együttműködünk, közös programunk, kiadványunk is van. Az ő forgalma többszöröse az enyémnek. Kéméndi professzorral is maximális az együttműködésem, vagy nem kérdezted? Bővebben majd az önálló cikkben, Te is majd lassan, figyelmesen olvasd el, kérlek.

Péter! A „De sajnos Pista bátyámnak más dolgokban is van tapasztalata…”
Gyere elő a farbával! Mondd ki az „igazságodat”! Ha nem teszed a rágalom vádja marad rajtad. Lecserélted magad. Partvonalon kívülre kerültél.

SpongyaBob: Nagyra értékelem bölcs hozzászólásait, intelligenciáját. Engedje meg, hogy utolsó bejegyzéséhez, mellyel nagyban egyetértek, magam is csatlakozzam, szíves tájékoztatás végett. 1990-1994 között, amikor én is képviselő voltam, javaslatomra nem vettük fel a tiszteletdíjat, pedig akkor építkeztem. Polgármesterségem alatt minden évben, igaz eltérő mértékben támogatom a rendezvényeket, sportegyesületet, prospektusokat csináltatok a faluról, a boraim mindig szíves ajándékok delegációknak, együttműködő feleknek. Ez olyan dolog, hogy az embernek nem illik kérkedni vele, akik meg tudnak róla, elhallgatják, természetesnek veszik. Amúgy egész más akkor támogatni, amikor béke, haladás, együttgondolkodás van a faluban, mint ilyenkor, nemtelen támadások kereszttüzében. Természetesen ezek után is vállalom szeretett falum támogatását, hiszen „jobb adni, mint kapni”.
Kósik István Polgármester

Címkék: cserépfaluválaszt2010

6 komment


Cserépfalui szállások nagyobb térképen való megjelenítése

A bejegyzés trackback címe:

https://cserepfalu.blog.hu/api/trackback/id/tr172295669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

béke01 2010.09.14. 16:09:20

"Üzenem nektek:" Polgármester Úr! Nem ismerem önt, nem ismerem egyik jelöltet sem személyesen."Üzenem nektek:" Ez rossz nyitás volt! Nem akartam eddig belefolyni a lokális vitába, de sajnálom, hogy kevesen látják reálisan a helyzetet.
Ön, akinek helyzeti előnye van/volt a többi jelöltel szemben, ön ismeri az önkormányzat gazdálkodását / közigazgatási rendet! "abrakadabra"/, meglévő és függőben lévő szerződéseket, önnek kellene példát mutatni a faluban és a blogon, mert önnek nem ez az első választása. Hozzá kellett már szoknia a támadásokhoz.
Vajon miért vesztette el ismét a fejét?
Talán érzi ön is a 16 év önre nehezedő súlyát. Polgármester Úr! Fogadja el, az idő múlik, újak jönnek, új ötletek stb. , így halad előre a világ.
Valamiért sok lett a falunak önből.
Hogy ki a hibás azt nem tudni, de az önismeret, önkritika alkalmazása sokat segíthet.
Rossz taktikát választott amikor a kritikákra támadással válaszolt. Ahelyett, hogy nyugodt stílusban ütköztetett volna, ön a " legjobb védekezés a támadás " sokat emlegetett stratégiai lépéshez folyamodott. Hiba volt! Nem a más hibája, az öné.

Jönnek az újak, rohamoznak , támadnak mennek előre. Tanulatlanok, kezdők, profik, fiatalok,öregek ... Új hullám! Ön is így kezdte és lám mára annyira profivá vált, hogy túl profivá.... Valamiért kezdenek ön mellöl elszállingózni a barátok, támogatók. Ne mindig másban, magunkban is keressük a hibát.

Hogy ki lenne az alkalmas Polgármesternek? Ez utólag, 4év múlva kiderül. Önnek volt jó 8 éve, emlékszik, akkor volt a profi. Az utolsó két ciklusban pedig a túl profi!
Ez lett a veszte, szerintem!
Nem akartam megbántani, remélem nem is tettem,csak racionálisan próbáltam az ön helyzetét kívülről megvilágítani, megérteni.
Tisztelettel Üdvözlöm!

SpongyaBob (törölt) 2010.09.14. 16:20:24

Kedves Pista!
A polgármesterjelöltek inditatása az én számomra teljesen világos, még akkor is ha ők úgy gondolják, hogy mit tudhatok én róluk. Hát kérem szépen éppen eleget ahhoz, hogy keresztül lássak a szándékaikon, és a motiváción, ami a polgármesteri szék elfoglalására ébresztett bennük vágyat. A BFT megalakulásának igaz szándékában is sajnos kételkedem, mert a módszer amely módon intézték az ügyüket, az én szememben enyhén szólva is visszataszító. Szinte show műsorokban szokásos elemekkel próbálták lejáratni az önkormányzatot, és még attól sem riadtak vissza, hogy megalázó helyzetbe hozzák az ott dolgozókat. Sajnos azt kell mondanom, hogy az elmúlt napok kommentjei között nem túl sok hordoz magában értékeket. Én az írásaimmal, amiben persze hiszek, elsősorban arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy véleményezni a végtelenségig lehet, és, hogy bárkinek ízekre lehet szedni a mondatait. A magyar politikára sajnos mára, már szinte más sem jellemző. A legfontosabb gondolatom pedig itt és most a következő: A mai siralmas helyzetben, az én meglátásom szerint senki nem képes csodákra, már pedig ennek az országnak a csodára lenne szüksége, de semmiféle képen sem arra, miszerint "egy próbát megér". Én úgy gondolom, hogy ön a lehetőségeihez képest sokat tett. Ha pénz nincs, akkor meg akárki is ülhetne ott, az ígérgetésen kívül mást nem tudna tenni. A legfontosabb pedig az, hogy az összes jelölttel szemben önnek van egy óriási előnye, az pedig a 16 év szakmai tapasztalat. A többi jelöltnél ez nulla. NULLA! Az én véleményem szerint kizárólag ön alkalmas a folytatásra.
Tisztelettel: SpongyaBob

SpongyaBob (törölt) 2010.09.14. 18:32:28

@béke01: Kedves béke01!
Az írása alapján úgy gondolom, hogy a "béke" kifejezés pontos jelentésével nincs tisztában. Valamint úgy vélem, hogy az írásának se füle, se farka. De ne értsen félre, hisz a jó pap holtig tanul. Üdvözlettel, SpongyaBob

pistola 2010.09.16. 06:51:03

@SpongyaBob:

a szivacsrobi sem túl találó azért :)

pistola 2010.09.16. 06:52:08

holnap érkezik a válaszom Pista bátyámnak... most pihi van.

pistola 2010.09.16. 18:58:27

Válasz a feladónak:

Először is tartozom azzal a vallomással a többi olvasó felé, hogy tulajdonképpen nekem eddig semmilyen személyes konfliktusom nem volt a polgármester úrral. Ezek után joggal tehetik fel a kérdést, hogy lehetek ilyen, hogy támadom szegény Pistát. Azért támadom, mert még egy kecskepásztornak is joga van hozzá, főleg ha illetékes választópolgár. És éppen választások következnek. És mivel mára meggyőződésemmé vált, hogy Pista bá nem alkalmas már a pozíció betöltésére. Az pedig, hogy én mit tettem le az asztalra eddigi életem során, az abszolút nem releváns (kedves Szubsztancia), hiszen nem én akarok egy közösséget irányítani, de még képviselőnek sem jelentkeztem. Ha valaki nagyon kiváncsi rá, akkor kérdezzen utána mivel foglalkoztam az utóbbi 35 évemben. Észt pedig mindenki oszthat, akinek van.

Kedves Pista bátyám!

Az, hogy bukott ember, talán erős volt, a felindultságomban írtam. Ezért a szóösszetételért elnézést kérek!
Erre a következtetésre azonban a falubeli polgártársaimmal folytatott beszélgetések alapján jutottam. Hosszú évek óta panaszkodnak magára RENGETEGEN. Ezt tudnia kell.
És szerintem tudja is, csakhogy magasan tesz rá. És itt jön be az, amiért sokan nem szeretik már. A stílusa miatt.
Mindenkin átnéz, aki nem ért magával egyet, durván leszólja a közvetlen kollégáit, a testületi tagokat, erőszakos, diktatórikus módszerekkel kormányoz stb. Erről mindenki tud. Visszajut az emberhez az is, hogy milyen minősíthetetlen, nyomdafestéket nem tűrő hangnemben reagálta le annak idején, mikor megtudta, hogy vannak emberek, akik merészelik ellenezni a Berezdtető projektet. (“Ki az, ki az? Átgázolok rajtuk…” stb stb.)

A boros dolgokról:
A bortúra tényleg klassz dolog, ezt soha nem is vitattam. Kevés ember tudná úgy levezényelni azt az eseményt, mint maga. :) De semmilyen további fejlődést nem látok. Nem akarom kényelmetlen helyzetbe hozni a fent említett szőlősgazdákat, de őket is hallottam már panaszkodni, többször is. Beszélgettem már velük nagyon sokszor.
Miért van az, hogy ha egy turistacsoport jön Cserépfaluba, akkor szinte kizárólag a maga pincéjébe "mehetnek" mulatozni? A nyári egyetemisták is csak oda mennek mindig. A bortúrán kívül nemigen hagy teret senki másnak.
De mondjuk engem nem is ezek a dolgok érdekelnek igazán.

Én nem vitatom, hogy évekig jó munkát végzett és a falu jó irányban haladt, de úgy érzem (és ezt már egy jó ismerősömnek el is mondta egy korábbi iddogálásuk folyamán), hogy mára már megfáradt és nem olyan kedvvel csinálja.
Különben hogy fordulna elő olyan, hogy meg akar szavaztatni a testülettel egy dolgot, amit már az előző ülésen megszavaztak? Persze, nem tudom, hogy az ilyen bakik milyen gyakran fordulnak elő, de amikor én pont ott ültem, akkor ez történt.
Hogy fordulna elő, hogy nem készül fel külön a falugyűlésre, amit a Berezdtető ügyében tartottak, hanem egyszerűen ledarálja pár percben szóról szóra ugyanazokat a mondatokat, amiket hetekkel előtte megírt a blogon, illetve a szórólapjukon (ha jól emlékszem maguk is szórtak egy kört)?

Ezekhez jöttek idén még azok az információk - az elképesztő gazdálkodásról -, amiket édesapámtól hallottam. (Aki az egyik legbecsületesebb és legjóindulatúbb ember, akit valaha ismertem. Cserépfalu iránti fanatikus rajongása és elkötelezettsége megkérdőjelezhetetlen. Nem mellesleg Magyarország egyik legjobb közgazdásza.) Nem is mondta el eddig senkinek, magában tartotta, de az idei események kihozták belőle. Pedig Ő nem az a fajta ember, aki csak úgy egyszerűen unszimpátia esetén kitalál valakiről negatív dolgokat. Annál Ő sokkal komolyabb.
Ide illeszteném be faterom lemondólevelét. Érdemes elolvasni! (Főleg Abrakadabrának és SpongyaBobnak.) Annak aki nem tudja, Ő képviselő volt a testületben egy ideig.

“Tisztelt Képviselő-testület!

Nagy megtiszteltetésnek vettem azt, hogy a lemondás és a szavazatok alapján a községi képviselő-testület tagja lehettem. Az motivált, hogy azt a sok barátságot, segítséget és örömet, amit a község lakosaitól kaptam, képviselői munkámmal viszonozhatom. A testületben jól éreztem magam, mert meggyőződtem arról, hogy mindannyian – a magánérdekeinket félretéve – a falu, illetve a faluban élők javát akarjuk.
Ugyanakkor az elmúlt időszakban arra is rá kellett jönnöm, hogy a polgármester úrral érdemben és eredményesen együttműködni nem tudok. Közte és köztem alapvető különbségek vannak a törvények tiszteletében, a „Köz” pénzeivel való tiszta, átlátható és felelős gazdálkodásban, a demokratikus önkormányzás gyakorlatáról vallott felfogásban, a képviselő-testület és a képviselők munkájára, javaslataira való támaszkodás igénylésében… Jóindulatú, a polgármester úr javát is szolgáló javaslataimat, kritikámat – a minimális önkritikát is mellőzve – nemtelen támadásnak értékelte.
Az előbbiek számomra azt bizonyították, hogy polgármester úr mellett a képviselői munkám eredményes végzésének nincsenek meg a feltételei. Ezért hivatkozással a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. Törvény 3. §-ra képviselői megbízatásomról lemondok.
Debrecen, 2007.04.12.
Tisztelettel
Dr. Szász Tibor"

Annak idején ahelyett, hogy elhajtotta volna, inkább hallgatnia kellett volna egy olyan emberre, aki 15 évig vitte úgy az ország egyik legnagyobb egyetemének a gazdasági ügyeit (sok-sok milliárdról beszélünk!), hogy a mai napig süvegelnek neki Debrecenben. Akinek a kisujjában van az egész tudomány.

Egy falu életében sok mindent lehet a "kis ország, kis foci" szemléletben csinálni. Két dolgot viszont biztosan nem, egy közösség életének irányítását és a közvagyonnal való gazdálkodást. Azt ugyanolyan precízen, a törvények szabta kereteket között kell végezni egy 1000 fős községnek, mint egy 2,5 milliós városnak.

Ezek azok a dolgok, amiért én úgy gondolom, hogy letehetné már a karmesteri pálcát és akkor legalább rákoncentrálhatna a tülökre meg a lopóra. Foglalkozni tudna többet Bükkalja borászati életének fejlesztésével, a borturizmus fejlesztésével, úgyis ezek állnak a szívéhez a legközelebb.

Jó egészséget kívánok!
Szász Péter
süti beállítások módosítása