Kommentálók kérték

  • KoroknaiS: Építettem egy [url=http://www.cserepkalyhas.com]cserépkályhát[/url] a falu környékén és szántam eg... (2011.09.18. 14:49) ezaSzöveg
  • erdészildi: Lemaradtak a góllövők : Kiss Zoltán 3 gól , Váradi Tamás 1 gól. (2011.09.03. 22:47) Szögletzászló
  • erdészildi: A főedző már tudja : 1 góllal győztünk , 4:3 ide! Fordulatos meccsen, előbb az ellenfél, vezetett ... (2011.09.03. 22:47) Szögletzászló
  • Pipi0188: @t.face: Miért a jegyző urat kérdezed, amikor ott ropta a falu két "tiszteletre méltó" képviselőj... (2011.08.22. 18:30) Indexen a hangosítás
  • pistola: Én meg azt hittem lagzi volt tegnap (szombat) éjjel. :) (2011.08.22. 18:30) Indexen a hangosítás
  • Utolsó 20

Tumblr

Nincs megjeleníthető elem

Blogtévé

Nincs megjeleníthető elem

Testvérblog - Csobánkafórum

Nincs megjeleníthető elem

Szívós Jancsi

1972-2009

Írd be az E-mail címed, hogy azonnal értesülj Cserépfalu eseményeiről!


Tetszett amit Cserépfaluról olvastál? Iratkozz fel rss értesítőnkre!

Ennyien már megtették:

Cserépfalu on Facebook

Szerzői Jogok

Creative Commons Licenc

Legnagyobb szeretettel

darvas 2011.05.02. 15:46

Azt beszéli már egész Cserépfalu, hogy Martoni Molnár Sándor tiszteletes urunk elhagyja a nyájat. A hír igaz. Martoni Molnár Sándor szavait olvassuk el némán.

Kedves Barátaim!

Nem mostanra terveztem, hogy megírom ezt a levelet, de több történés arra késztetett, hogy ezt most tegyem meg. A magam és a családom élete újra fordulóponthoz érkezett el ezen a tavaszon. Immáron a faluban is ismert tény, hogy vezető lelkészi állásajánlatot kaptam egy budapesti gyülekezet részéről, és én, a feleségemmel együtt megvívott, nagyon kemény lelki tusakodás után elfogadtam ezt az állást. Nem terveztem elmenni, nem is kerestem ennek az útját az elmúlt években. Több helyről, kisebb-nagyobb városokból érkezett már meghívás az elmúlt években lelkészi állásajánlattal, kaptam vallástanári állásajánlatot is; s ezt nem azért mondom, hogy fényezzem magam, hiszen bízom benne, hogy annyira ismer már a falu népe, hogy bizonyosak legyen e sorok minden olvasója felőle, hogy nem erről van szó. Mindig zavarban is voltam, és meg is viseltek ezek a meghívások, ha csak gondolati szinten is mérlegeltem őket. Kibillentettek az egyensúlyomból. Mindenesetre el eddig nem mozdultam. Mert nem éreztem, hogy mennem kellene. Mindegyik esetben a külső elhívás megvolt, de nem találkozott össze a belsővel. Én magam, Isten akaratát keresve, nem kaptam indíttatást. S lépni akkor kell – ezt már megtanultam – ha e kettő: a külső, és a belső elhívás találkozik.

Március vége felé keresett meg a fentebb jelzett gyülekezet lelkészkereső bizottságának elnöke az állásajánlattal. Gondolkodási (pontosabban imádkozáshoz) időt kértem. Aztán végül arra jutottam, hogy lépnem kell, mert itt már találkozott a külső elhívás a belsővel. Így állt elő a jelen helyzet.

Szeretném itt is megköszönni a falu népének a szeretetét, amit el eddig megtapasztalhattunk. Köszönöm, hogy megkaptam a tiszteletet, nem csak a mundérnak járót, de mint ember is évezhettem ezt. S nem csak a tiszteletet, de a szeretetet is, ami oly sok mindenben megnyilvánult. Többek között abban is, hogy az igehirdetéseimet a gyülekezetünk fiataljainak a kérésére Tóth Péter barátom feltette a blogra. Hatalmas megbecsülés, megtisztelés volt ez részéről – felém! Egy őszinte, nyitott, és jót akaró ember jellemére valló lépés volt ez, hogy mint web-gazda, engedett ennek a kérésnek. Nagyon hálás vagyok érte, mert így azok, akik nem lehetnek velünk az istentiszteleteken, akár még külföldön is, ha behunyják a szemüket, hallgatva az ének, az imádság, s a megszólaló igehirdetés szavait, amint a cserépi katedrális falain visszhangzanak, arra a bő fél órára itthon érezhetik magukat. De ez csupán egy, azonban számomra nagyon fontos megnyilvánulása az én itteni elfogadottságomnak. Újra mondom: hálás voltam és hálás vagyok Péternek ezért, a gyülekezet nevében! De ezzel együtt a szeretet megnyilvánulásának minden egyéb jeléért is! A képviselőnek való megválasztásomért, a bizalomért, sok mindenért!

Látom természetesen azt is, hogy a távozásom, távozásunk sokak szívét megszomorította. Azonban innen kérek szeretettel mindenkit arra, hogy ne keressünk bűnbakokat! Ne kiáltsunk ki – pláne jó szándékú embereket – bűnbaknak! Sem a gyülekezetben, sem a blogon, sem a faluban. A mi távozásunknak egyetlen behatárolható oka van. Ezt az okot legjobban a Példabeszédek könyve fejezi ki, amikor így szól: „Az embernek az értelme terveli ki útját, de az ÚR irányítja járását.” (Példabeszédek 19,6)

Távozásunknak nincsen tehát semmiféle emberi motivációja. Isten vezetése ez, amit elfogadtunk, s így hoztuk meg ezt a nem kis döntést. Azonban nem szakadunk el végképpen a falutól, hiszen kis házunkhoz rendre visszajárunk majd, s akkor lehetőség nyílik a kedves cserépi néppel találkozni újra és újra. Ez vigasztal minket is. Ezért bár távozni készülünk, bízunk benne, hogy a jól ismert „szeretet himnuszának” a vége ad távlatokat, s vezet majd ebben mind bennünket, mind kedves Barátainkat itt, Cserépen:

„Most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, e három; ezek közül pedig legnagyobb a szeretet.” 1Korinthus 13,13

Testvéri szeretettel:

Cserépfalu 2011. május 2.

Martoni Molnár Sándor
lelkipásztor

A május elsejei igehirdetés ma, de legkésőbb holnap hallgatható lesz a blogban.
"Jézus tisztátalan lelket űz ki"

Címkék: martoni molnár sándor

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://cserepfalu.blog.hu/api/trackback/id/tr692871900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bohi70 2011.05.04. 23:56:46

"Aki menni akar, azt el kell engedni..." (D.T.P.)

Hegyibillegető 2011.05.06. 14:55:22

Azt gondolom a cserépiek közül sokan osztják a véleményemet, miszerint egy olyan Lelkipásztor készül tőlünk elmenni, akire méltán lehetünk büszkék, s akinek a távozása mély nyomot hagy bennünk.
Martoni Molnár Sándor nem "csak" egy pap volt a falunkban, hanem egy olyan EMBER, akire felnézhettünk, aki megmutatta, hogy a hit csodákra képes. Közvetlenségével, hitelességével örökre megmarad a szívünkben!
Természetesen, döntését tiszteletben tartjuk- ha nehezen is, de - elfogadjuk. A jövőre nézve kívánunk Neki és Családjának olyan utat, amit megálmodtak maguknak.

Aragonia 2011.05.06. 14:55:48

Miközben a levelet olvastam, azon gondolkodtam, mit is írhatnék, hiszen mint azt már az egyik korábbi hozzászólásaim egyikében megemlítettem, személyesen nem ismerjük egymást. Olvastam a levelet, és eszembe jutott a "Szeretet Himnusza". És mire a levél végére értem, mosolyra görbült a szám széle, mert pont annak utolsó sorával köszönt el, vagy vigasztalt bennünket. Én is így gondolom, nincsenek távolságok. Az ember több száz vagy ezer kilométer távlatából is tudja és érzi a szeretetet.
Én is csak Bohi idézetére tudok hagyatkozni. Ha mennie kell, hát menjen! Minden jót kívánok és biztos vagyok benne, hogy találkozni fogunk még!

Szeretettel
Aragonia
süti beállítások módosítása